اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تیرماه سالجاری در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی کشور عصر امروز( 8 خرداد) در نشست با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه اردبیل، اظهار داشت: این همایش 2 و 3 تیرماه سالجاری در اردبیل برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه مهلت ثبت نام و شرکت در همایش 17 خرداد ماه سالجاری می باشد، افزود: این همایش در سه محور ابعاد مکانی فضایی توسعه پایدار روستایی، محور مسکن و بهسازی روستایی و محور حکمروایی محلی برگزار می شود.


شاملو، با اعلام این مطلب که قریب به 30 درصد جمعیت کشور در حدود 21 میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند، ادامه داد: روستاها به عنوان مهم ترین منبع تولید محصولات غذایی در تامین امنیت غذایی مردم نقش بسزایی بر عهده دارند.


معاون عمران روستایی کشور، نقش روستاها در توسعه ملی کشور و فرهنگ و سنن دست نخورده این مناطق را یادآور شد و بیان داشت:علی رغم این ویژگی هنوز جامعه روستایی ما با کاستی ها و مشکلات فراروانی دست و پنجه نرم می کند که نیازمند توجهات ویژه است.


رئیس اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی، اضافه کرد: تحقق توسعه پایدار روستایی نیازمند بهره گیری از اندیشه های نو و کارشناسان خبره این حوزه است که برگزاری اینگونه همایش ها و نشست ها می تواند ما را در استفاده از تجارب و دستاوردهای جامعه علمی کشور و کارشناسان اجرایی کشور بهره مند کند.


275 اصل مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است


شاملو، با بیان اینکه شورای راهبردی و دیگر شوراها با کمیته ها و زیرمجموعه های خود در سال گذشته تشکیل شده است، گفت: حدود یک هزار خلاصه مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که 450 مورد آن پذیرفته شده و 275 مورد اصل مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.


این مقام مسئول، تصریح کرد: شورای علمی این همایش از اساتید استانی و ملی تشکیل شده و در زمینه های مختلف تخصص داشته و کار ارزیابی مقالات را بر عهده دارند و ذکر این نکته لازم است که مقالاتی که پذیرفته می شوند چاپ شده در سطح عمومی توزیع می شوند.


هدف اصلی از برگزاری این همایش تولید فکر و پردازش ایده های نو است


معاون عمران روستایی کشور، متذکر شد: انتظار مصوبه از این همایش نداریم بلکه هدف اصلی ما از برگزاری این همایش تولید فکر و پردازش ایده های نو است که زمینه تولید مصوبه را در دولت و مجلس ایجاد می کند و از آن جایی که روستاهای استان اردبیل روستاهایی فعال در همه حوزه ها هستند تصمیم به برگزاری این همایش در استان اردبیل گرفته شد.


رئیس اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی، در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش در استان اردبیل زمینه رساندن پیام و هدف اصلی این همایش به گوش هموطنان و مسئولان سراسر کشور است و در این راستا اصحاب قلم و مطبوعات باید اخبار ودیدگاه های مطرح شده در این همایش را به صورت دقیق و کاربردی پوشش دهند تا مار را در جهت تحقق توسعه پایدار روستایی یاری کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 371771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha