نقش بی بدیل کانون های مساجد در ایجاد حرکت های اثرگذار فرهنگی

خبرگزاری شبستان: آیت الله کعبی با اشاره به تاثیرگذاری کانون ها بر افزایش گرایش جوانان به فعالیت های دینی در جوار مساجد گفت: کانون‌های مساجد باحمایت ائمه جماعات می توانند موجب جوششی اثرگذار و حرکت فرهنگی باشند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با سهم مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با آسیب‌های فرهنگی جامعه به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مساجد خاستگاه فرهنگ اسلامی و نقطه کانونی جوشش ایمان، تقوا و عمل صالح به شمار می‌آیند و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم که در کنار مساجد فعالیت دارند می توانند پایگاه سازماندهی‌ کننده در مسیر تعالی و رشد دینی باشند.

 

وی بیان کرد: به طور قطع وجود کانون‌های فرهنگی هنری فعال در کنار مساجد با حمایت امامان جماعت و پشتیبانی هیئت امنای مساجد و هسته ای از جوانان فعال در عرصه فرهنگ می‌تواند در محیط و فضای مسجد و محله زمینه ساز حرکت فرهنگی و جوششی اثرگذار باشد.

 

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت روحانیون مساجد و آموزش‌های سنتی که در مسجد برگزار می‌شود، لازم است آموزش قرآن و معارف اسلامی و برگزاری اردوهای فرهنگی و ساماندهی فعالیت‌های جانبی و تخلیه انرژی جوانان و نوجوانان به شکل مثبت به سمت تفریحات سالم در کنار محیط‌ های مذهبی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه باشد زیرا که این پایگاه ها می‌توانند در جذب جوانان و افزایش گرایش آنها به فعالیت‌های دینی در مساجد اثرگذار باشد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری با پشتیبانی مساجد می توانند با برگزاری دوره های تقویت درسی و علمی دانش‌آموزان در جذب جوانان به این مراکز اثرگذار باشند.

 

آیت‌الله کعبی با اشاره به کمبود روحانی برای مساجد، تقویت طرح هجرت و تقویت حوزه‌های علمیه را از عواملی دانست که می‌تواند این خلاء را جبران کند و گفت: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی (طرح سفیران هدایت) و تقویت مبلغ دینی باید از سوی حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 371995

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha