رسانه ها باید از ظرفیت خود برای احقاق حقوق محبوسین حجاب استفاده کنند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل حوزه های علمیه استان اردبیل، با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در بیان واقعیت های اجتماعی، گفت: رسانه ها باید از ظرفیت خود برای احقاق حقوق محبوسین حجاب استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی شامگاه گذشته( 10 خرداد) در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با موضوع دهه همبستگی با اسلام گرایان آذربایجان، گفت:رسانه های جمعی و سایت های تحلیلی باید برای آزادی محبوسین حجاب از نهایت ظرفیت خود استفاده کنند.


وی، با اشاره به سلطه رسانه ای غرب و رژیم های استکباری در جهان، افزود: با این وجود در جریان برنامه یوروویژن که رژه همجنس بازان در کشور اسلامی بود، تنها با تبلیغات وسیع فرهنگی و حضور در صحنه جوانان آذربایجان و ایران بود که این برنامه را با مشکلات فراروانی روبه رو و اجرای آن را مختل کرد.


حجت الاسلام نوروزی، با بیان اینکه کشور آذربایجان بیش از 70 سال با تفکرات مارکسیسمی زندگی کرده است، ادامه داد: حزب های اسلامی و جوانان روشنفکر زیادی به پا خواسته اند تا این اندیشه های غلط را از جامعه خود پاک کنند و جای بسی امیدواری است که حرکت های اعتقادی و دینی شکل گرفته در این حوزه توسط جوانان صورت گرفته که کماکان به مانند آتش زیر خاکستر روزی دودمان اندیشه های مارکسیسمی را خواهند سوزاند.


مدیر کل حوزه های علمیه استان، کشتار و شکنجه زندانیان برپاکننده تظاهرات و راهپیمایی ها توسط دولت وابسته به غرب آذربایجان را یادآور شد و بیان داشت: این در حالی است که هیچ گونه اقدامی از سوی سازمان ملل برای محکوم کردن اینگونه اقدامات صورت نگرفته است و این سازمان تنها نقش نظاره گری را ایفا می کند.


این مقام مسئول، با اشاره به کشف حجاب دوره اختناق رضاخانی، ادامه داد: هر وجدان بیدار مسلمانی باید آگاه بوده و نگذارد که اینگونه مسائل، برای بار دوم در جوامع اسلامی رخ دهد پس در این راستا بر ما وظیفه است که نهایت تلاش خود را برای حمایت از زندانیان اعتقادی و دینی حجاب در آذربایجان انجام دهیم.


حجت الاسلام نوروزی، زندانی کردن این 180 نفر از روشنفکرهای اسلام گرای جامعه آذربایجان را خلاف مقررات بین المللی و وضعیت آنها را فجیع و وحشتناک بیان کرد و گفت: این زندانیان از دیدار و ملاقات خانواده های خود، دسترسی به پزشک معالج و رسانه ای که بتوانند مشکل و معضل خود را به او انتقال دهند، محروم هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه، سخنان آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه شهر اردبیل مبنی بر اینکه دفاع از این 180 زندانی دفاع از آرمان های اسلامی است را یادآور شد و گفت: به عنوان برادر و خواهر مسلمان بر همه ملت های مسلمان واجب است به ملتی که از سوی استکبار به آنها فشار وارد می شود، واکنش نشان داده و اقدام آنها را محکوم کنیم.


مدیر کل حوزه های علمیه استان اردبیل، در پایان سخنان خود با بیان اینکه حاجی الچین مناف اف ادامه دهنده راه حاج محسن صمد اف بوده وهدایت اسلام گرایان آذربایجان را بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: رسانه ها باید جامعه اسلامی را به سمت عقلانیت هدایت کنند تا بتوانیم نتیجه جهانی در همه حوزه ها را کسب کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 372363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha