حضور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) نشانه وحدت ایرانیان است

یکی از مراجع تقلید قم به حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل اشاره کرد و گفت:این نشان دهنده اتحاد و همدلی مردم است که ارزشمند بوده و امسال نیز این اتحاد به دنیا نشان داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز(13 خرداد) در جلسه خارج فقه خود در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی ایران از برکات بسیاری برخوردار است و ما شاهد هستیم که اثرات انقلاب در جای جای جهان در حال گسترش است.


وی بیان داشت: انقلاب ما یک انقلاب بی نظیر در اسلام بود که باید در این خصوص صحبت کرده و در گسترش آن تلاش کنیم.


این مرجع تقلید با تاکید بر گسترش وحدت ابراز داشت: وحدت از جمله عوامل مهم در پیروزی انقلاب بود و همه در زیر یک پرچم قرار گرفته و این در حالی است که بسیاری از کشورها این وحدت را نداشتند و انقلاب آنها به نتیجه نرسید.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امام راحل همواره در کارها هئیت مشورتی داشتند و با قاطعیت تصمیم می‌گرفتند که این بسیار مهم و اثر بخش است.


وی عنوان داشت: در آن زمان شاه حاضر بود بسیاری از اختیارات خود را به امام بدهد اما ایشان قبول نکردند و گفتند باید جمهوری اسلامی در کشور دایر شود و با قاطعیت سر تصمیم خود ایستادند.


این مرجع تقلید اضافه کرد: امام راحل برای اسلام و ایران دلسوزی داشتند و در برابر توهین‌ها ایستادند تا اسلام ناب محمدی در کشور شکل بگیرد.


آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر گسترش وحدت در جوامع اسلامی گفت: همه باید زیر یک پرچم متحد بوده و مردم و مسئولان باید با قاطعیت در برابر دشمن ایستادگی کنند.
 

وی تصریح کرد: باید بکوشیم احکام اسلامی را ترویج کنیم و نگذاریم که دشمنان با اعتقادات جوانان ما بازی کنند زیرا توطئه‌های بسیاری برای ما کرده‌اند.
 

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان ضد ایرانی توسط دشمنان گفت: این نشان دهنده این است که آنها به هیچ عنوان از این وضعیت راضی نیستند و می‌خواهند که ایران همانند دوران طاغوت سرسپرده آنها باشد.
 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده اتحاد و همدلی مردم است که ارزشمند بوده و امسال نیز این اتحاد به دنیا نشان داده خواهد شد.
پایان پیام/

کد خبر 373445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha