انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد با بنیاد نخبگان

خبرگزاری شبستان: در نشستی که با عنوان نشست نخبگان در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد، تفاهم نامه ای همکاری بین این واحد دانشگاهی و بنیاد نخبگان و جامعه نخبگان استان مرکزی به امضا در آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، علیرضا نظام آبادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دبیر هیات امنای استان مرکزی در این نشست که (21 خرداد) در سالن جلسات این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها، نهادهای دولتی و غیردولتی و همچنین مراکز صنعتی و غیرصنعتی باید با شناسایی امکانات استان مرکزی و آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف آن در توسعه همه جانبه استان مرکزی بکوشند.

 

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارای امکانات و توانمندی های بسیاری است افزود: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های خوبی در امر پژوهش و ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد که این امز زمینه همکاری این واحد دانشگاهی با افراد حقیقی و حقوقی را دارد.

 

نظام آبادی ادامه داد: این واحد دانشگاهی با نیروی انسانی متخصص، تجهیزات آزمایشگاهی استاندارد می تواند با همکاری بنیاد ملی نخبگان و جامعه نخبگان استان مرکزی در راستای تجاری سازی دانش و کمک به صنایع استان تلاش کرده و به عنوان بازوان نیرومندی برای استان عمل کند.


دبیر هیأت امنای استان مرکزی با اشاره به تاکیدات مهندس مقیمی، استاندار مرکزی بر همکاری دانشگاه و صنعت برای حل مشکلات استان، افزود: در این راستا باید از توانمندی مسؤولین و استان استفاده کنیم و با پتانسیل هایی که در بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی اراک و جامعه نخبگان استان مرکزی است در راستای بهبود، کیفی سازی و به صدرآوری و سودآوری صنایع تلاش کنیم.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه کرد: با استفاده از همه امکانات به دور از موازی کاری از کوتاهترین مسیر و کمترین هزینه می توانیم به نتایج خوبی برسیم.
 

گفتنی است،  تاسیس شرکت های دانش بنیان ، معرفی رتبه های برتر هر رشته جهت استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان، مساعدت در ایجاد پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه (شامل پارک فناوری و مرکز رشد و...)، مشارکت در تامین نیازهای فناورانه دانشگاه (شامل تجهیزات, مواد آزمایشگاهی و کارگاهی)، مساعدت در ایجاد فن بازار دانشگاه، مشارکت در تجاری سازی دستاوردهای فناورانه دانشگاه و استفاده از ظرفیت های طرفین در توسعه ی دیپلماسی علم و فناوری (شامل تبادل استاد و دانشجو, نمایشگاه های بین المللی, تبادل فناوری) از محورهای همکاری بین بنیاد نخبگان استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک بود.

پایان پیام/

کد خبر 375488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha