برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی دفاع مقدس در اصفهان

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرائی نخستین جشنواره حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان از برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره ادبی دفاع مقدس"خط انار" با حضور نویسندگان دفاع مقدس استان خبر داد.

حسینعلی محمدی، دبیر اجرائی نخستین جشنواره ادبی دفاع مقدس "خط انار" اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: این جشنواره با هدف به ثبت رساندن حماسه ماندگار دفاع مقدس، شناسایی ظرفیت های ادبی و هنری استان، تشویق هنرمندان به قلم زدن در عرصه دفاع مقدس و در نهایت خلق کتاب فاخر در حوزه دفاع مقدس برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه شهر شهیدپرور اصفهان در سال های دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کرد، افزود: متاسفانه در اصفهان کتاب فاخری از خاطرات و دلاورمردی های شهدای استان به چاپ نرسیده است و ما در این جشنواره سعی داریم که این اتفاق بیفتد.

 

محمدی، با بیان اینکه از زمان فراخوان این جشنواره تاکنون یک سال سپری شده است، گفت: در طول این یک سال کارگاه های آموزشی داستان نویسی، کارگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و نشست های ادبی هر 15 روز یک بار برگزار شده است.

 

دبیر اجرائی نخستین جشنواره ادبی دفاع مقدس "خط انار" اصفهان گفت: این جشنواره با موضوع کتاب خاطره، داستان کوتاه، نیمه بلند و رمان و تاریخ شفاهی و مجموعه‌های ادبی دیگر همراه بود که 43 کتاب و اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که 26 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و 7 اثر برگزیده شد.

 

محمدی خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین جشنواره ادبی دفاع مقدس"خط انار" پنج‌شنبه(29 خرداد) از ساعت 17:30 در تالار سوره اصفهان برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: همه ما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم و باید با خلق آثار فاخر، این فرهنگ را به نسل جوان منتقل کنیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 376442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha