رفع مهجوریت قرآن در جامعه وظیفه ای همگانی است

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم استان یزد گفت: همه باید در جهت رفع مهجوریت قرآن در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حسین نبی پور دبیر ستاد تفسیر قرآن کریم استان یزد امروز(3 تیر) در گردهمایی مروجین، ملغین و مفسرین قرآن و نهادهای فرهنگی که در محل ستاد تفسیر قرآن استان برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و باد در این ماه توجه ویژه ای به قرآن و آموزه های آن داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه قرآن کهنگی ندارد افزود: هرکسی که دست در دست قرآن بگذارد و زندگی خود را براساس آموزه های آن بنا نهد نیز کهنه نمی شود و در یادها می ماند.

 

نبی پور با اشاره به ظرفیت های بالای فعالیت های قرآنی استان اظهار داشت: این استان آمادگی کامل را برای ترویج قرآن در بین مردم دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت های سازمان ها در حوزه های مختلف مهدویت، نماز، زکات و... گفت: برای رسیدن به تمام این اهداف باید خط، سمت و سوی برنامه های خودرا در جهت قرآن قرار دهیم.

 

نبی پور با گلایه از مهجوریت قرآن در جامعه تصریح کرد: چرا باید حوزه های علمیه ما نسبت به این موضوع کم توجه باشند، ابتدا باید این مهجوریت قرآن را از حوزه ها کنار بزنیم.

 

وی افزود: توحید، معاد، نبوت، امامت و... از هم جدا نیستند و همه دارای یک اساس مشترک به نام قرآن هستند.

 

دبیر ستاد تفسیر قرآن استان یزد با بیان اینکه همه دلسوز اسلام هستیم اظهار داشت: مشکل ما این است که باید مرزهای موهومی و خیالی را از پیش رو برداریم.

 

وی خواستار مشارکت خیرین در فعالیت های قرآنی و فرهنگی شد و گفت: نباید در این برنامه ها از منابع دولتی استفاده کنیم بلکه باید کمک های خیری در زمینه های گوناگون را به این سمت جهت دهی کنیم.

 

نبی پور افزود: این وظیفه همه است که در جهت رفع مهجوریت قرآن در جامعه تلاش کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 379425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha