یکصد طرح "با قرآن در رمضان" دراستان مرکزی‌اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقران کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای یکصد طرح " با قرآن در رمضان" در ماه مهمانی الهی خبرداد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی فعالیت های قرآنی نیمه اول ماه مبارک رمضان این اداره کل گفت: بیش از یکصد جلسه قرآن با عنوان طرح با قران در رمضان در این ماه با عظمت برگزار می شود.


وی از اجرای تلاوت روزانه 1 جزء قرآن کریم خبر داد و افزود: طرح بینات 17، برگزاری 12جلسه ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نور از دیگر برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان است.


مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین از طرح آموزش غیر حضوری ترجمه و مفاهیم جزء چهار قرآن کریم ویژه 5 هزار خانواده استان مرکزی خبر داد و گفت: برگزاری 42 کرسی تلاوت از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان تابستان هر هفته یک کرسی در شهرستان های اراک، آشتیان و دلیجان از دیگر برنامه ها است.

 

حجت الاسلام شفیعی بیان کرد: طرح آموزش صحیح خوانی قرآن کریم با حضور بیش از 6 هزار نفر در 400 کلاس جهت آموزش روخوانی و روانخوانی و صحت قرائت نماز و صحیح خوانی در سراسر استان نیز از جمله برنامه های این ماه است.


این مقام مسئول اجرای طرح بزرگ قرآنی 1448 حفظ موضوعی قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و ادامه داد: این طرح با حضور بیش از یک هزار و 120 نفر در 74 کلاس در سراسر استان برگزار خواهد شد.


وی برگزاری 5 دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی با همکاری سپاه روح الله استان، برگزاری بیش از 500 کلاس آموزش های عمومی، متوسطه و تخصصی قرآن در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم و همچنین آموزش بیش از 8هزار نفر در سراسر استان را از دیگر برنامه های این ماه دانست.


مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با همکاری 36 موسسه قرانی مردمی و 160 خانه قرآن روستایی داری مجوز در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به اجرای فعالیت های قرآنی و فرهنگی می پردازد.


پایان پیام/

کد خبر 380622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha