اعتماد اجتماعی مهم ترین مسئله در نظم اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اعتماد اجتماعی و مشارکت کلیه آحاد جامعه در ارتقاء امنیت و ثبات نظم اجتماعی مولفه ای مهم و مورد تاکید نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ سردار عزیزاله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز(9تیر) در جمع مسئولان ادارات و خیرین شهرستان دلیجان به نقش و اهمیت امنیت در توسعه و پیشبرد اجتماعی اشاره کرد و گفت : ثبات امنیت اجتماعی یک ضرورت و حفظ و گسترش آن پیش نیاز توسعه پایدار و از مهم ترین اهداف و ارزش های بنیادین در نیروی پلیس است.


وی افزود:‌ جامعه به پلیسی نیاز دارد که حفظ امنیت و پیشگیری مؤثر از جرم، بزهکاری و ناهنجاری را در اولویت فعالیت خود قرار داده و برای اجرای آن بتواند برای تشخیص نیازها و ارائه طرح ها از تمامی سرمایه های اجتماعی برنامه کاربردی و بهینه داشته باشد.


فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اهمیت اعتماد و همبستگی اجتماعی در نوع ماموریت های ناجا ادامه داد: اهمیت موضوع اعتماد و همبستگی اجتماعی در تعاملات اجتماعی به حدی است که می توان آن را از مهم ترین مسائل در نظم اجتماعی یاد کرد و بر پایه آن دوام و پایداری نظم و امنیت اجتماعی را برنامه ریزی کرد.


وی تحقق این مهم را نیازمند شناخت عمیق مسائل اجتماعی و بهره جستن از سرمایه های اجتماعی عنوان و اضافه کرد:‌ سرمایه اجتماعی حاصل شکل گیری و استقرار ارزش ها، هنجارها، سنت ها و قواعد به شکل خودجوش و در بستری از روابط متقابل اجتماعی است که می توان از آن به عنوان ناظری بر ارتباطات، هنجارها و ارتقاء اعتماد اجتماعی بهره جست.


سردار ملکی با تاکید بر لازمه ثبات امنیت به عنوان اصلی در نزدیکی مردم به پلیس گفت: پلیس به عنوان محوری ترین نهاد در برقراری امنیت و آسایش خاطر مردم همواره در تلاش است که با تعامل سازنده با همه سازمان ها حداکثر امنیت و نظم را در جامعه برقرار سازد و قانون مداری را سرلوحه طرح ریزی های خود قرار دهد.


فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ یکی از مبانی اساسی سرمایه های اجتماعی اعتماد خانواده ها و جوانان و در نهایت اعتماد جامعه است که برنامه ریزی در راستای اعتماد افزایی در این مسیر می تواند اهداف مورد نظر را هماهنگ با تحولات اجتماعی در مسیر مستقیم توسعه و پیشرفت قرار دهد.


پایان پیام/

کد خبر 381109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha