توسعه پایدار وابسته به محیط زیست سالم است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت:‌ توسعه پایدار وابسته به محیط زیست سالم است و بدون محیط زیست توسعه پایدار معنا پیدا نمی کند و باید همانند قانون اساسی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک روز گذشته در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به مناسبت هفته محیط زیست‌ با اشاره به شهادت مظلومانه و زخمی شدن تعدادی از محیط بانان کشور گفت: نظام اسلامی باید از مامورین محیط زیست حمایت کند، این نمی شود که ما عده ای را در کشور به عنوان محیط بان داخل مناطق مختلف کشور، برای حفاظت از جنگل ها، تالاب ها و مناطق حفاظت شده وادار به خدمت کنیم و در عین حال اجازه بدهیم هر کسی مجاز باشد به خاطر یک شکار آدم بکشد.


وی ضمن اشاره به توسعه پایدار افزود: بدون محیط زیست توسعه پایدار معنا پیدا نمی کند، این اول باید یک اصل مسلم برای همه باشد، برای روحانیت، برای دانشگاهیان، برای کارگران، مدیران، کارمندان، بنگاه های اقتصادی و راننده ها و همانند قانون اساسی مورد توجه قرار گیرد.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه هوای سالم، آب سالم و محیط جنگلی، مرتعی و زمین های کشاورزی حاصلخیز را سه رکن اصلی محیط زیست پایدار عنوان کرد و گفت:‌ این سه اصل هم باید صد در صد رعایت و از هر نوع آلودگی حفظ شوند.


آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به آلودگی های صوتی و بصری اشاره و اظهار کرد: محیط زیست به تنهایی نمی تواند جوابگو باشد، همه ی مردم باید دست به دست هم دهند و همکاری کنند، که اگر این کار صورت نگیرد همه متضرر می شوند.


بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، ‌امام جمعه اراک افزود:‌ شهرداری ها باید کمک کنند و صنوف مزاحم را در بیرون از شهر ساماندهی کنند، صنایع آلاینده نیز در جاهایی دور از شهر ها استقرار یابند تا اثرات آلایندگی آن ها به روی شهر بر نگردد، البته با تکنولوژی های جدید که آلایندگی را به حداقل و زیر استاندارد برسانند.


پایان پیام/
 

کد خبر 381460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha