توسعه فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتمای در مدارس ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش وپرورش استان ایلام، تقویت و توسعه فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مراکز آموزشی را به صورت منسجم و علمی امری بدیهی عنوان کرد.

علی بیرانوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(11 تیر) در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: بحث آسیب های اجتماعی واقعیاتی است که وجود داشته و ما در معرض خطرات این آسیب ها قرار داریم و باید با اهتمام لازم برای پیشگیری از آسیب ها برنامه ریزی اثر گذار داشته باشیم.


وی، افزود: ارتقای سطح آگاهی و آموزش والدین دانش آموزان در مورد نحوه ارتباطات صحیح با فرزندان و شناخت علل و عوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی از مهم ترین عواملی است که بی شک نقش مهمی در کاهش آسیب ها را در محیط های آموزشی به دنبال داشته و در این راستا نقش مربیان و معلمان تاثیر گذار خواهد بود.


بیرانوند، با بیان اینکه آموزش و پرورش بخشی از کار را عهده دار بوده و مابقی وظایف بر عهده خانواده و سایر دستگاه هاست، افزود: بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی به ویژه رسانه ها و خانواده ها در این ارتباط می توانند تاثیر گذار باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، اضافه کرد: در سال های اخیر برنامه های مناسبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و مراکز آموزشی آغاز شده اما متولیان آموزشی و پرورشی باید نسبت به تقویت برنامه های پیشگیری متناسب با سرعت آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و حرکت کنند تا این روند در آینده به بحران تبدیل نشود.


وی، بر تقویت کمیته پیشگیری استان تاکید کرد و یادآور شد: واحد مشاوره و دوره های آموزش خانواده باید بیش از گذشته فعال شوند و در حوزه پیشگیری با اجرای برنامه های جذاب فرهنگی، اردویی و مسابقات ورزشی به مقابله با آسیب های اجتماعی پرداخته شود.


بیرانوند، خاطرنشان کرد: اعتبارات پیشگیری باید در همان راستا هزینه شده و موانع مالی و اعتباری نباید برای برنامه ها ی پیشگیرانه ایجاد شود و مصوبات این کمیته باید به جدیت دنبال و اجرایی شوند.


پایان پیام/

 

کد خبر 381784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha