رحل طلاکوب در نمایشگاه قرآن به نمایش درآمد

خبرگزاری شبستان: مدیرغرفه کمیته هنرهای سنتی از نمایش رحل طلاکوب در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن خبرداد.

سید عبدالمجید شریف زاده در گفتگو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، با اشاره به برجسته ترین آثار ارائه شده در این غرفه اظهارداشت: آثار برجسته با شهرت جهانی در این غرفه به نمایش درآمده است که می توان پارچه زربافت ارائه شده را نام برد که جز پارچه های گرانقیمت و منحصر به فرد جهان است.


وی ادامه داد: این پارچه از جنس ابریشم است و برروی آن با نخ گلابتون عبارت «کلمــة الله هی العلیا» نقش نگاری شده است و بروی آن نیز روکشی از طلا نقش بسته است .
شریف زاده با اشاره به اینکه در گذشته اینگونه تابلوهای هنری برای شاهان و بزرگان دوره صفویه تهیه می شد اما هم اکنون با آیات و روایات الهی مزین می شود ، تصریح کرد : اثر دیگر ارائه شده در این غرفه ،رحل طلاکوب است که ابتدا از جنس آهن ساخته شده و پس از آن با طلا کوبیده شده و نقش ها و برخی آیات الهی نیز حکاکی شده است که جزء آثار منحصر به فرد نمایش داده شده است.


مدیرغرفه کمیته هنرهای سنتی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به اینکه در شیوه هنرهای منبت و مشبک ، تابلو نقش «بسم الله» به نمایش گذاشته شده است ، گفت: همچنین اثر خورشید شرق با عنوان شمس الشموس به نیت امام رضا (ع) نیز که مزین به آیات و اسامی اعظم پرودگار است نیز از دیگر آثار برجسته این غرفه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد : در نمونه کارهای معرق ارائه شده ، اثری با هنر بسیار ظریف معراق که به اصطلاح جایگزین می گویند با نمایش آیات و صفات الهی با چوب ارائه شده است .

پایان پیام/.

کد خبر 382243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha