کاشت درخت قرآنی، اولین قرآن سه بعدی جهان

خبرگزاری شبستان: بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن می توانند با حضور در غرفه طرح ختم قرآن کریم در کتابت جمعی اولین قرآن سه بعدی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بنیاد ختم قرآن کریم با حضور در نمایشگاه قرآن بازدیدکنندگان را دعوت به شرکت برای دوره‌های ختم قرآن یک هفته‌ای، یک شب و... می‌کند. از دیگر دستاوردهای این غرفه طرح شجره طیبه است، این درخت شامل برگ‌های مختلف از آیات قرآن است و بازدیدکنندگان با دستان خود این آیات را بر روی درخت می آویزند. تاکنون بیش از 2هزار و پانصد ختم قرآن انجام شده علاوه بر ایران اعضایی از کشورهای آمریکا، کانادا،انگلیس و... حضور دارند که از کشور آمریکا بیش از 27 هزار نفر شرکت کرده اند. نیت اصلی این ختم های قرآن برای سلامتی و فرج امام عصر(عج) بوده اما افراد می توانند به نیت درگذشتگان خود نیز قرآن ختم کنند. تالار گفتمان قرآنی، قرآن آنلاین ترجمه شده به 165 زبان و... از ویژگی های سایت ختم قرآن است.


بنابراین گزارش برای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بین آحاد مردم بخصوص جوانان و عمل به دستورات الهی بنیاد ختم قرآن بر آن شد تا وب‌سایت ختم قرآن مجید را راه‌اندازی نماید. این مهم به دست دانشجویان و شیفتگان قرآن و به صورت کاملا مردمی راهبری می‌شود.

نکته جالب توجه علاقه‌مندان و ثبت‌نام مسلمانان 82 کشور از 5 قاره جهان در این طرح است همچنین بازدیدکنندگان نیز با ثبت‌نام خود و تشویق دیگران به ثبت‌نام و قرائت هر روز از این فیض بزرگ بهره مند می شوند. باشد تا خدا به برکت قرآن سایه رحمت خود را بر ما مستدام و گذشتگختم ان ما را قرین رحمت الهی سازد.

 

نحوه ثبت‌نام در طرح ختم قرآن در سه گروه انجام می شود: گروه اول 10 آیه و شرکت در ختم قرآن به صورت هر شب (به صورت آیه‌ای) ،گروه دوم یک صفحه و شرکت در ختم قرآن به صورت هر شب (به صورت صفحه‌ای)، گروه سوم یک حزب تا حداکثر چهار حزب و شرکت در ختم قرآن در یک هفته فقط برای یک بار دریافت می کنند.

همچنین نحوه شرکت در گروه اول بدین صورت است که پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و اختصاص سوره و آیه توسط وب‌سایت نسبت به قرائت 10 آیه اختصاصی در همان شب ثبت‌نام، اقدام می‌ کنند. در صورت عدم دسترسی به اینترنت با تلفن‌های سایت تماس و ثبت‌نام نیز می توان کرد.فردا شب 10 آیه بعدی را قرائت کنید و به همین ترتیب هر شب ادامه دهید.

نکته مهم آن است که کاربری که 10 آیه پایانی قرآن را قرائت می‌نماید می‌بایست 6 آیه باقیمانده یعنی سوره ناس را نیز در همان شب قرائت نماید. سپس در شب بعد نسبت به قرائت 10 آیه ابتدای قرآن تا سوره و آیه اولیه که هر روز ثبت‌نام با آن شروع کرده‌اند مانند سابق اقدام نماید.

با این روش علاوه بر شرکت در ختم قرآن به صورت دسته‌جمعی با سایر کاربران که هر شب انجام می‌پذیرد، خود شما نیز پس از حدود 21 ماه به تنهایی یک ختم قرآن را به صورت کامل انجام داده و در این مدت نیز در 623 ختم قرآن شرکت نموده‌اید.

 

چنانچه برای شرکت کنندگان در مرحله اول ثبت‌نام، آیه‌های 14 تا 23 سوره بقره تخصیص یافت برای فردا شب می‌بایست آیات 24 تا 33 سوره بقره را قرائت کنند.

همچنین کاربران در صورت فراموش‌کردن آیاتی که باید همان روز قرائت نمایند می‌توانند از قسمت گزارش کاربران در صفحه اصلی استفاده نموده و یا با شماره تلفن‌های دفتر سایت تماس حاصل و با دادن کد اختصاصی از نحوه وضعیت خود در ختم قرآن مطلع شوند.

بنابراین گزارش نحوه شرکت در گروه دوم بدین صورت است که پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و یا شماره تماس با شماره تلفن‌های سایت و اختصاص یک صفحه از قرآن با خط عثمان طه توسط وب‌سایت برای شما نسبت به قرائت آن صفحه در همان شب ثبت‌نام اقدام می کنند.فردا شب صفحه بعدی را قرائت و به همین ترتیب هر شب ادامه می دهند.

با این روش علاوه بر شرکت در ختم قرآن به صورت دسته‌جمعی با سایر کارکنان که هر شب انجام می‌پذیرد، خود شما نیز پس از حدود 20 ماه به تنهایی یک ختم قرآن را به صورت کامل انجام داده و در 604 ختم قرآن شرکت نموده‌اید.

 

همچنین کاربران در صورت فراموش‌کردن صفحه‌ای که باید همان روز قرائت کنند، می‌توانند از قسمت گزارش کاربران در صفحه اصلی یا با شماره تلفن‌های دفتر سایت تماس حاصل نموده و با دادن کد اختصاصی از نحوه وضعیت خود در ختم قرآن مطلع شوند.افرادی که مایل‌اند فقط یک بار در ختم قرآن شرکت نمایند می‌بایست در این گروه ثبت‌نام کنند.

نحوه شرکت در گروه سوم بدین صورت است که پس از تکمیل فرم ثبت‌نام و یا تماس با تلفن‌های دفتر سایت و انتخاب یک تا چهار حزب از سوی شما و اختصاص حزب و یا احزاب توسط وب‌سایت برای شما، نسبت به قرائت آن طی یک هفته آتی اقدام می‌نمایید.

شرکت در ختم قرآن در این روش فقط برای یک بار و قرائت همان یک تا چهار حزب هنگام ثبت‌نام کافی است. بدیهی است چنانچه مایل‌اید دوباره در ختم قرآن شرکت کنید می‌بایست دوباره ثبت‌نام نمایید.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 383083

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha