رمزگشایی عددی عبارات قرآنی دلیلی دیگر برحقانیت اهل بیت(ع)

خبرگزاری شبستان: علاقه مندان به بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن می توانند با مجموعه تحقیقات کشف رمز عددی عبارات قرآنی پیرامون اهل بیت(ع) آشنا شوند.

دکتر علی دلیلی، تحصیل‌کرده رشته کامپیوتر و مدیر کل سابق IT و فناوری و اطلاعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن و حضور در غرفه خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح تکرارهای ولایی قرآن به خبرنگار قرآن و معارف این خبرگزاری گفت: این طرح به کشف روابط منطقی و ریاضی بین تکرارهای کلمات و عبارات قرآنی می پردازد. علاقه‌مندان به آشنایی با رویکرد این طرح می‌توانند به سایت Sadra.emstwr.ir مراجعه کنند.

وی افزود: رمزگشایی عددی مضامین قرآن کریم نگاهی دیگر به اعجاز آیات الهی است و شاید آخرین مرحله پاسخ گویی به کسانی باشد که حقیقت قرآن را باور ندارند. این طرح اقدامی است تا به مرحله بالاتری از یقین و احساس از وجود و انواع اشارات بعنوان ذره ایی از شگفتیهای بیحد قرآن کریم خصوصا در رابطه با عترت آل طاها و انواع ممکن کنایات آن به آل الله دست یافت.
دلیلی تصریح کرد: رویکرد اصلی این طرح شناسایی عبارات قرآنی با تکرارهای 12 و 14 گانه است. به عنوان مثال ترکیب عبارت "هذا القرآن" و "اطیعو الرسول" و "اطیعوا الله" و یا عبارت مشابه و انحصاری " بسمِ اللهِ " به همراه صدها عبارت دیگر تنها 14 بار در قرآن کریم تکرار شده اند.تکرار چهارده گانه این عبارات یادآور تعداد 14 معصوم است. لذا می توان بین این عبارات یک مفهوم منطقی یافت.


وی عنوان کرد: شمارش، شناسایی، گروه بندی، تجزیه و تحلیل، تعداد آیات با مضامین مشابه یا مرتبط فقط 14 در قرآن وجود دارد.شمارش تعداد آیات با مضامین مرتبط با اهل البیت(ع) یکی دیگر از شیوه های اثبات حقانیت خاندان پیامبر(ص) است، اگر اسامی 14 معصوم بصورت رمز و راز در قرآن باشد تعجب ندارد و این اقدام برای کشف روابط منطقی است.
قران و عترت کفو و عِدل هم هستند و جمعًا و با هم راهنما انسان برای دستیابی به سعادت خواهند بود و زیبایی اشارات 14 تایی خود بخود دلیل کافی برای توجه به آنهاست.

دلیلی اظهار کرد: کارهای عددی جای کارهای تفسیری را نمی گیرد، جستجوگران تکرارها و چیدمان و روابط ویژگیهای اجزای قران، نقش دیده بان را بازی می کنند، فرهاندهی و جمع بندی بر عهده مجتهدین جامع الشرایط و مسلط بر قرآن است یعنی مفسرین باید پرده از ای زیبایی و راز و رمز بردارند.
بهتر است مفسرین نیم نگاهی هم به این تکرارها در تفسیر داشته باشند، در تفسیر عرفانی از این تکرارها و ارتباط آنها با معصومین احتمالًا بیشتر استفاده می شود.تکرارهای ولایی قران حتمًا از مقوله "لتطمئن قلبی" است و میتواند شک و شبهه در بین مخالفان مذهب ولایت تولید و یا ابقاء نماید.
شایان ذکر است، دکتر دلیلی متولد 1333، دارای دکترای علوم کامپیوتر، در سال 1990 اوکلاهما، آمریکا، است و تاکنون در بسیاری از دانشگاههای ایران تدریس داشته است، وی علاقه بسیاری به هستی شناسی، منطق، اخلاق، عرفان،‌ مذهب، اعتقادات دینی،‌ دارد ازاین رو تحقیق گسترده ای را در کشف روابط منطقی بین عبارات قرآنی داشته است.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 382884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha