از رونمایی پایگاه اطلاع رسانی جامع الاحادیث تا تولید100عنوان نرم افزار

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام بهرامی گفت:یکی از جدیدترین دستاوردهای مرکز کامپیوتری تحقیقات علوم اسلامی در کنار تولید انبوهی از نرم افزارهای مختلف رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی جامع الاحادیث است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد حسین بهرامی، قائم مقام مرکز کامپیوتری تحقیقات علوم اسلامی نور ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان گفت: مرکز کامپیوتری نور حدود ربع قرن در حوزه فناوری اطلاعات و علوم معارفی و اسلامی با هدف تسهیل دستیابی محققان و پژوهشگران به منابع تحقیقاتی فعالیت می کند.
وی افزود: تاکنون بیش از 100 عنوان نرم افزار به همت این مرکز تولید شده است که تقریبا در تمام رشته های علوم اسلامی کاربرد دارد همچنین این پایگاه در حوزه وب و فضای مجازی نیز ورود کرده و 100 سال نشریات علوم معارفی را منتشر کرده است.


حجت الاسلام بهرامی عنوان کرد: کتابخانه مجازی شامل بیش از 15 هزار جلد کتاب، راه اندازی اولین سایت علوم اسلامی و معارفی به زبان فارسی از سال 1387 تاکنون ،فعالیت پایگاه اندیش وران ویژه محققان علوم اسلامی از جمله اهم فعالیت های مرکز تحقیقاتی نور طی 25 سال گذشته است.
وی با بیان این مطلب که باید که نباید از پیشترفت تکنولوژی عقب ماند، گفت: با توجه به اقتضائات زمان، استفاده از ابزار و امکانات جدید بسیار قابل اهمیت است و نمی توان آن را نادیده گرفت.تاکنون در حوزه علوم اسلامی اتفاقات خوبی صورت گرفته به طوری که از نظر کمیت در مقایسه با حوزه های غیر دینی در شاخه اسلامی و مذهبی شیعه تحقیقات مثمر ثمر با استفاده از ابزارهای نوین کامپیوتری انجام شده است اما کافی نیست.


البته همان طور که می دانید تکنولوژی با سرعت بسیار در حال پیشرفت است که اگر ما پا به پای آن حرکت نکنیم عقب خواهیم ماند.این هدف نیز زمانی محقق می شود که هم مجریان این نرم افزارها و هم محققان و بهره مندان از منابع تحقیقاتی خود را به روز نگه داشته و مطالبه داشته باشند.
وی با اشاره به برخی از دستاوردهای جدید مرکز تحقیقاتی نور عنوان کرد: از دستاوردهای جدید مرکز می توان به رونمایی از نسخه آزمایشی پایگاه اطلاع رسانی جامع الاحادیث به آدرس www.Noorhadith.ir اشاره کرد.که دارای ویژگی های منحصر به فردی است.این پایگاه، حدیث محور است و بیش از 400 هزار حدیث شیعه که از 300 کتاب و منابع اصلی شیعی استخراج شده است که دارای نشانگری تخصصی اند.


قائم مقام مرکز کامپیوتری تحقیقات علوم اسلامی نور اظهار کرد: امسال در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن جدیدترین نسخه های نرم افزاری موسسه نور ویژه بازدیدکنندگان و علاقه مندان عرضه می شود که از جمله آنها می توان به جامع التفاسیر، جامع الاحادیث،محصولات ارائه شده در حوزه اخلاق و عرفان، کتاب خوان نور ویژه موبایل و تلفن های همراه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه یک فضای تنفس معنوی در ماه ضیافت الهی است و فرصتی برای روزه داران شهر تهران فراهم می کند تا در این گردهمایی بزرگ کنار قران کریم باشند مسئولین نیز باید این موقیت مناسب را قدر بدانند و امکانات و تسهیلات بیشتری را برای مردم فراهم کنند.
وی با اشاره به تغییر مکان نمایشگاه قرآن امسال گفت: به نظر من فضای باغ موزه با توجه به موقیت جغرافیایی و مناظر طبیعی از مصلی بهتر است هر چند از نظر برخی امکانات نمایشگاهی با مشکلاتی مواجه است، اگر نمایشگاه قرآن در هر فضایی برگزار می شود باید استاندارهای نمایشگاهی را داشته باشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 384961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha