سفره عقد نور در قلب نمایشگاه قرآن می درخشد+تصاویر

خبرگزاری شبستان؛ سفره عقد نور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی و مورد استقبال ویژه زوج های جوان قرار گرفت.

مسئول غرفه خانه هنر و اندیشه اشراق به خبرنگار قرآن و معارفخبرگزاری شبستان گفت: مجموعه خانه هنر و اندیشه اشراق در موضوعات مرتبط با سبک زندگی ایرانی اسلامی فعال است و در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به موضوع سفره های قرآنی نور پرداخته است.
وی با بیان اینکه خانه هنر و اندیشه اشراق جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های هنر در رشته معماری و گرافیک و فلسفه هستند گفت: کار طراحی سفره عقد نور از زمانی آغاز شد که مقام معظم رهبری 28 سوال در رابطه با موضوع سک زندگی ایرانی مطرح نمودند که یکی از این سوالات پیرامون چرایی جذابیت الگوهای غربی در زندگی مردم بود.


وی افزود: با طرح این سوال گروه ما در نظر گرفت در مبحث نمادسازی و با توجه به اینکه ازدواج یکی از مهمترین اتفاقات زندگی هر فردی است، کار مطالعاتی و هنری خود را آغاز کند تا الگو و نمادی در مقابل نمادهای غربی و مجسمه های یونانی که در سفره های عقد ایرانیان استفاده می شود بر پایه معماری ایرانی و اسلامی ارائه نماید و پس از صرف زمان بسیار طرح سفره عقد نور تکمیل شد.
مسئول غرفه خانه هنر و اندیشه اشراق در توضیح طرح این سفره گفت: این سفره بر اساس گره معروف 12 شاهپر که در حرم امام رضا (ع) و مسجد شیخ لطف الله اصفهان استفاده شده و فلسفه آن آرامش می باشد ساخته شده و در آن نماد‌هایی از قرآن و «اهل‌بیت(ع)» وجود دارد و در وسط آن نام‌های مبارک «علی(ع)» و «فاطمه(س)» به چشم می‌خورد.


وی با بیان اینکه در این سفره 1000 دقیقه حکاکی لیزر آیات قرآن و اسامی ائمه معصومین علیهم السلام کار شده است افزود: در مرکز سفره آب نمایی طراحی شده و آب که در اسلام نماد پاکی و حیات است بر روی تندیس حضرت علی (ع) و فاطمه (س) جاری می شود و با طراحی شیک و نورپردازی زیبا در شأن عروس و دامادهای ایرانی تهیه شده است.
این کارشناس هنری اعلام کرد: سفره عقد نور در نظرسنجی که بین 200 زوج جوان و بین سفره های عقد متفاوت برگزار شد با 98 درصد آراء بالاترین امتیاز را گرفت و 3 کلمه "بسیار معنوی"، "آرامش بخش" و "شیک" بیشترین تکرار را در نظرات این افراد در مورد این سفره داشت.
وی با بیان این نکته که طبق مطالعات انجام گرفته اکثر سفره های عقد استرس زا هستند گفت: نما سازی و طراحی دکور سفره عقد بر پایه اصول معماری ایرانی اسلامی ساخته شده و طراحی و خوشنویسی تمامی خطوط با خط زیبای شکسته نستعلیق با ترکیب طرح شیشه و استفاده از نور پردازی، شمع آرایی و حریر آرایی می باشد.
شایان ذکر است زوج های جوان می توانند با حضور در نمایشگاه قرآن بر سر این سفره عقد نورانی بنشینند و به صورت رایگان عکس یادگاری بگیرند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 383460

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha