برپایی نمایشگاه عکس رمضان در 15 نقطه استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: رئیس حوزه هنری استان مرکزی از برپایی نمایشگاه سیار عکس در ماه مبارک رمضان در 15 نقطه استان مرکزی خبر داد.

رضا میرزایی، رئیس حوزه هنری استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و در لحظات ملکوتی اذان ظهر نمایشگاه عکسی از هنرمندان عکاس حوزه هنری با موضوع نماز و نیایش در مساجد، حسینیه ها و حرم مطهر امامزادگان استان دایر می شود.


وی افزود: آثار عکسی که در این نمایشگاه های سیار به نمایش در می آید منتخبی از مجموعه آثار ارزشی هنرمندان است که تا پایان ماه مبارک دایر است.


میرازیی ادامه داد: نمایشگاه عکس مجازی با محوریت قرآن کریم نیز در ماه بهار قرآن در سایت حوزه هنری قرار گرفته است.


وی به برگزاری مراسم شب خاطره در حوزه ادبیات پایداری در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این مراسم دو نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که خاطره و بیان ویژه دارند برای حضور در مراسم شب خاطره دعوت شدند و هنرمندان خالق اثر در رشته های مختلف نیز جهت بهره گیری از خاطرات رزمندگان و به کارگیری در آثار خود در این مراسم شرکت می کنند.


رئیس حوزه هنری استان مرکزی با بیان اینکه مراسم شب خاطره در همه ماه های سال متداول است اظهار کرد: هر یک از هنرمندان دررشته های تخصصی خود و با نوع نگاه و دریچه دید هنری خود خاطرات و بیانات رزمندگان را دست مایه خلق اثر خود قرار می دهند که این امر گامی جهت ترویج آثار هنری ارزشی و ماندگار و همچنین مستند شدن خاطرات رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل است.


وی با بیان اینکه هر یک از رزمندگان دنیایی از فداکاری و ایثار را در خود دارند و صرف تاریخ نگاری و تعریف وقایع نمی تواند برای نسل های جدید بیانگر معنویت و ایمانی که در جبهه ها موج می زد باشد گفت: حوزه هنری برای اثر گذاری هر چه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس اقدام به خلق آثار هنری با دست مایه های دفاع مقدس کرده است.


میرزایی در ادامه وجه تمایز ادبیات پایداری در حوزه هنری با سایر نهادهای فعال در زمینه دفاع مقدس را در مکتوب و مستند شدن خاطرات رزمندگان و ترویج آن توسط زبان هنر دانست.


پایان پیام/

کد خبر 383352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha