استکبار با ترویج فرهنگ بی حجابی درصدد نابودی اصل انقلاب است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با اشاره به 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب، گفت: استکبار با ترویج فرهنگ بدحجابی و بی بند و باری درصدد نابودی اصل انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی امروز (20تیر) در خطبه های عبادسی سیاسی نمازجمعه با اشاره به ایام پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا بندگان خدا با خود سازی و عمل به دستورات الهی به مقام قرب الی الله برسند.


وی با اشاره به ضرورت توجه به عرفان نظری و عرفان عملی برای قدم نهادن در مسیر بندگی خدا، افزود: اولین گام برای عبادت و پرستش خدا معرفت و شناخت است.


خطیب نماز جمعه بیرجند با تاکید براینکه عبادت عادتی فایده ندارد و به درد نمی خورد، بیان داشت: عبادت "شاکرین، متقربین، حیاء عاقلانه، عاشقان و عارفان" از اقسام عبادت هستند.


حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه برای اینکه جزو اهل دین و عبادت باشیم بایستی به اندازه وسع خود عارف شویم، ادامه داد: در این زمینه توجه به عرفان عملی به منزله حرکت و طی کردن منازل عرفانی ضروری است.


وی بیداری از خواب غفلت و توجه به حقیقت عالم هستی را اولین گام در مسیر عرفان عملی ذکر و تصریح کرد: انسان مومن بایستی برای سیر و سلوک در مسیر الهی خود را تسلیم و ذوب در هندسه الهی کند.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان از مناسبت های هفته به 20تیر ماه روز ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بایستی برنامه ریزی های لازم در خصوص ایجاد جمعیت جوان و شاداب دارای اشتغال و آرامش روحی و معنوی در جامعه صورت گیرد.


حجت الاسلام رضایی به 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: اسلام و نظام انقلاب اسلامی ایران نه تنها با شادی مخالف نیستند بلکه بر ایجاد شادی و نشاط در جامعه تاکید دارد.


وی با بیان اینکه استکبار جهانی پس از چند دهه از پیروزی و تشکیل انقلاب اسلامی ایران نتوانست با حمله نظامی و جنگ نقشه های شوم خود را پیاده کند، افزود: این عنصر شوم درصدد ترویج بی دینی و فساد جامعه به منظور نابودی و فروپاشی انقلاب است.


امام جمعه بیرجند تاکید کرد: وظیفه همه افراد جامعه است تا با وحدت و ترویج فریضه امر به معروف نهی از منکر این توطئه دشمنان را خنثی سازند.


وی با اشاره به فرارسیدن ایام شب قدر و ضربه خوردن و شکافتن فرق سر مبارک حضرت علی(ع)، افزود: وقتی جامعه ای آگاه نباشد؛ فرق عدالت که آشنایی او به راه های آسمان از زمین بیشتر بود را به شهادت می رساند.


حجت الاسلام رضایی همچنین به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حمایت از دولت اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند از این دولت مثل سایر دولت ها حمایت می کنند؛ لذا وظیفه ما نیز است تا از دولت برای اجرای برنامه هایش در کشور حمایت کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 384512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha