برنامه های ضد اخلاقی شبکه های ماهواره ای و رسانه های غرب یک تهدید است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه های ضد اخلاقی شبکه های ماهواره ای و رسانه ای غرب یک تهدید است و این تهدید بیشتر،خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام صفر قربان پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز(21تیر) در سومین نشست بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد گفت:‌ یکی از مصادیق جنگ نرم برنامه های شبکه های ماهواره ای است.


وی افزود: برنامه های ضد اخلاقی این گونه شبکه ها از طریق سیستم یعنی فیلم های غیراخلاقی و یا غیر مستقیم فیلم های سریالی پاره ای از ارزش های اسلامی را زیر سئوال برده و یا ترویج ضد ارزش ها را داشته است.


حجت الاسلام قربان پور، هر چند فضاهای مجازی بسیاری در شکل گیری مصادیق تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم نقش دارند، اما بارزترین آن که حتی افراد کم سواد خانواده می توانند با استفاده از آن دچار انحرافات اخلاقی شود شبکه های ماهواره ای است که اکنون در مرحله درمان باید به ارائه راهکارهای اساسی برای درمان آن پرداخت.


در این نشست همچنین تعدادی از اعضای این جمعیت نظرات خود را پیرامون میزان تأثیر پذیری مخاطبان این شبکه ها به حاضرین ارائه دادند.


آگاهی دادن به خانواده ها پیرامون اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای بر روان و ذهن مخاطبان و نیز آثار سوءاخلاقی آن توسط اعزام خواهران مبلغه و استاد مرتبط با رشته های روانشناسی در مکان هائی نظیر مساجد، حسینیه ها و پایگاه های قرائت جزءخوانی قرآن کریم در استان در ماه مبارک رمضان، استفاده از کارشناسان و استادان متخصص تحلیل محتوا برای بررسی نتایج فیلم های ماهواره ای برای جوانان از طریق آموزش و پژوهش از جمله مصوبات این نشست بود.


پایان پیام/
 

کد خبر 384836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha