برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به مطالبه عمومی ازسوی مردم تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر ساله بیش از 200هزار نفر ازنمایشگاه قرآن و عترت مشهد بازدید می کنند ،گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به مطالبه ای عمومی ازسوی مردم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید سعید سرابی، رئیس نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امروز(22 تیر) در نشستی خبری پیرامون گشایش نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خراسان رضوی پس از تهران نمایشگاه قرآن و عترت خود را در گستره بین المللی برگزار می کند.


وی برگزاری این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان را از ویژگی های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد معرفی کرد و افزود: بسیاری از استان ها به دلیل عدم تقارن نمایشگاه خود با نمایشگاه قرآن تهران نمایشگاه استانی خود را در ماه مبارک رمضان برگزار نمی کنند اما این نمایشگاه در مشهد به دلیل پیگیری هایی که از طرف نهادهای فرهنگی خراسان رضوی صورت می گیرد در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


سرابی به تشکیل ستادی با محوریت استانداری و همکاری ارگان های مختلفی از جمله شهرداری مشهد، نمایشگاه بین المللی مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان  و چندین نهاد دیگر در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد  اشاره کرد و ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد باید به عنوان مطالبه ای عمومی از سوی مردم تبدیل شود.


وی با اشاره به اینکه هرساله بش از 200 هزار نفر از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بازدید می کنند، بیان کرد: برگزاری نهمین دوره این نمایشگاه باید آغازی برای برگزاری دهمین دوره آن باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همه دستگاه ها و ارگان های استانی باید خود را ملزم کیفی برگزار کردن آن کنند و این امر در سایه تاسیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد محقق می شود.


وی با اشاره به دیدار اخیر مسئولان برگزاری نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با امام جمعه مشهد و تاکید آیت الله علم الهدی در حوزه تبلیغات شهری این نمایشگاه، گفت: از شورای شهر مشهد درخواست داریم تا با توجه به رویکرد فرهنگی خود موضوع نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را در دستور کار خود قرار دهند.


سرابی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به دو حوزه قرآن و مسجد دارد، اذعان داشت: تقویت ساختاری قرآن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول مدت استقرار دولت تدبیر و امید و ساختارهای معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه به طور جدی به چشم می خورد که این ساختار در دولت قبلی تاسیس و در این دولت تشیکل و به اجرا درآمده است.


وی با اشاره به اینکه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تاکیدی جدی در برگزاری نمایشگاه قرآن در سطح کشور دارد، افزود: برهمین اساس نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نیز توجه به رشد کمی را ملاک کارهای خود قرار نداده و به حوزه های کیفی نمایشگاه توجه ویژه ای داشته است.


رئیس نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با بیان اینکه یکی از راهبردها در حوزه قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی توانمند کردن موسسات و تشکل های قرآن است، اظهار کرد: در همین راستا نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به طور کامل به موسسات و تشکل های قرآنی مردمی واگذار شده است.


وی اشاره ای به شعار نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با عنوان " ترویج سبک زندگی اسلامی با عزم ملی و مدیریت جهادی" داشت و خاطر نشان کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی گفتمانی است که رهبر معظم انقلاب پیش روی اهل فرهنگ قرار داده اند و معتقدیم که می توان بهترین الگوهای رفتار فردی و اجتماع را از قرآن کسب کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 385221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha