روز قدس روز اعتراض در برابر زیاده خواهی های مستکبران است

خبرگزاری شستان: روز قدس روز تجلی عظمت اسلام ، اعتراض در برابر زیاده خواهی های مستکبران و روز دفاع از مظلومان جهان از چنگال مستکبران است.

 خبرگزاری شبستان / روز قدس میراث گرانبهای حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که بعد از پیروزی شکوهمند ایران اسلامی با درایت و تیز هوشی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری کرده است.


این نامگذاری از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک جریان سازی فرهنگی، سیاسی و ترسیم یک راهبرد سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامی مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین برای جهان اسلام است.


در ماه رمضان امسال نیز شاهد حملات وحشیانه رژیم اشغالر اسرائیل هستیم که همواره مردم مسلمان و روزه دار فلسطین را به خاک و خون کشیدند و بر سر سفره افطار آنان خمپاره و موشک ریختند.


این جنایات وحشیانه نشان از زیاده خواهی و گرگ صفتی رژیم صهیونیستی است که به پیر و جوان رحم نکرده و آتش بر سر انسان های بی گناه می ریزند.


حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بر همگان واجب است
مسعود قدیمی، یک شهروند اراکی ضمن ابراز خشم وانزجار خود از این جنایتکاران گفت: این جنایات و کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین که منجر به شهادت کودک و زنان بی دفاع شده است دل انسان را به درد می آورد.


وی حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را امری واجب و ضروری دانست و افزود: این حضور پاسخی قاطع به جنایات این جنایتکاران و گرگ صفتان است.


این شهروند اراکی ادامه داد: این حضور نشان دهنده وحدت و یکپارچگی ملت های مسلمان است که باید این وحدت و یکپارچگی بیش از پیش به دنیا نشان داده شود.

 

روز قدس روز ایستادگی و مقاومت است
شبنم سید صالح، یک بانوی اراکی نیز روز قدس را روز ایستادگی و مقاومت دانست و بیان کرد: همه افراد جامعه اسلامی اعم از پیر و جوان باید همگام با مردم سایر نقاط جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.


وی افزود: این حضور در راهپیمایی روزجهانی قدس فریاد مظلومان جهان را به گوش همگان می رساند و پرده از چهره کریه صهیونیست جنایتکار و همپیمانان آنها بر خواهد داشت.


وی به حوادث و اتفاقات که در جهان امروز روی می دهد اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره در صدد خدشه دار کردن اعتقادات، فرهنگ دینی وتفرقه افکنی بین مسلمانان هستند که این اتحاد و همدلی و انسجام مسلمانان را می طلبد.


راهپیمایان روز قدس رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست ها را فریاد می زنند
سید علاء الدین رفیعی، یک نوجوان اراک با اشاره به اینکه هر سال در این راهپیمایی با شکوه شرکت می کند، گفت: این وظیفه هر فرد مسلمان است که در دفاع از مظلومان جهان به پاخواسته و فریاد بی دفاعی و مظلومیت آنان را به گوش جهانیان برساند.


وی افزود: روز قدس، روز یکپارچگی ملت های مسلمان و روز دفاع از ملت های مظلوم ایستادگی در برابر استکبار است.


این نوجوان اراکی ادامه داد: دفاع از مظلومان و ایستادگی در مقابل ستمگران از تاکیدات اسلام بوده و در دوران مختلف تاریخ همواره اقشار مختلف مردم از ظلم و ستم که به انسان های ضعیف و بی گناه می شده رنج برده و از آنان دفاع می کردند.


علی محمدی نیز با اشاره به اینکه این کشتارمردم بی دفاع نشان از زیاده خواهی رژیم اشغالگر است، گفت: نظام غاصب صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به خود، تاکنون از روش های متفاوتی چون اشغال سرزمین ها، کشتار مردم بی دفاع و به خاک و خون کشیدن این عزیزان استفاده کرده است.
 

وی افزود : امسال شاهد توطئه های دیگر از این جنایتکاران بودیم که در ماه مبارک رمضان انسان های روزه دار و بی گناه را کشتند و بر سر سفره افطار آنان موشک و خومپاره ریختند.

 

این جوان اراکی ادامه داد: بر همه واجب است که در این راهپیمایی شرکت کنند و صدای مظلومیت آنان را به جهان رسانده تا سکومت مجامع بین المللی را بشکنند.

 

سارا جوادی، یک دانش آموز اراک نیز گفت: من و همه دوستان در این راهپیمایی شرکت می کنیم و مشت محکمی بر دهان اسرائیل و حامیان آن ها خواهیم زد.

 

این دانش آموز اراکی ادامه داد: حضور در این راهپیمایی اتحاد، همدلی، همبستگی و وحدت مسلمانان را نشان می دهد چرا که در روز جهانی قدس ما همگام با مسلمانان و آزادی خواهان سراسر دنیا فریاد مظلومان را لبیک می گوییم.

 

گفتنی است، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز در 120 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزارمی شود.

 

لازم به ذکر است، مسیر حرکت راهپیمایی این روز جهانی در اراک میدان شهدا، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل‌الله نوری و مصلای بیت‌المقدس این شهر است.

 

پایان پیام/

کد خبر 388548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha