عید فطر عید عبادات و انفاق های خالصانه مومنان در ماه ضیافت الهی است

خبرگزاری شبستان:‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: عید فطر عید عبادات و انفاق های خالصانه مومنان در ماه ضیافت الهی و به نوعی زمان دادن کارنامه اعمال یک ماهه انسان ها است. ‌

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناست فرارسیدم عید بندگی و عبادت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: فطرعید نیایش، عبادت وعید شکرگزاری و همچنین رسیدگی به مستمندان است که خداوند در همه کارها و در همه حال بندگان خود را به رسیدگی به مستمندان و فقرا راهنمایی و هدایت می کند.


وی افزود: با فرارسیدن عید فطر پس از یک ماه روزه داری عبادت و تفکر،‌ اخلاق و رفتار مسلمانان باید به سمت خوب شدن تغییر کند و چنین تغییری باید در روز عید جشن گرفته شود.


‌حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: شنا در دریای معرفت ماه رمضان انسان را از بار گناهان پاک می کند و باید بکوشیم تا پاکی ناشی از این فرصت را حفظ کنیم و از سر غفلت آنچه را که به دست آورده ایم به دست فنا ندهیم.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: اهمیت و جایگاه عید فطر در میان مسلمین بسیار والا است و می توان از آن به عنوان عید آمرزش و عیدی حقیقی و روزی که باعث ریزش گناهان می شود نام برد.


وی با اشاره به اهمیت نماز عید فطر افزود: نماز عید فطر اجتماع بزرگ مسلمانان است که از بعد سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت ویژه ای در دنیا است و در حقیقت نشانه یکپارچگی و صفا و صمیمیت امت اسلامی است.


‌حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در روز عید سعید فطر با حضور یکپارچه در میعادگاه های نماز عید فطر بار دیگر خروج از گناهان و آلودگی های درونی و جهاد با نفس را اقامه می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 389588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha