استان مرکزی میزبان مسابقات سراسری ورزش دانش آموزی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزان دوره ابتدایی سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی(11 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی در اراک خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات از 13 مردادماه سالجاری برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه مسابقات دختران از 12 تا 18 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، ادامه داد: این دوره از مسابقات پسران نیز از 21 تا 26 مردادماه با هم به رقابت می پردازند.


کریم زاده در بخش دیگری از سخنانش از شرکت بیش از 3 هزار دانش آموز در این دوره از رقابت ها خبر داد و بیان کرد: یکصد داور و بیش از 200 نفر به عنوان عوامل اجرایی در این مسابقات حضور می یابند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: این مسابقات در 4 رشته ورزشی فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال برگزار می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش دختران، 20 تیم در رشته فوتسال، 23 تیم در رشته والیبال، 19 تیم در رشته بسکتبال و 27 تیم در رشته هندبال با یکدیگر به رقابت می پردازند و در بخش پسران نیز 29 تیم در رشته فوتسال، 31 تیم در رشته والیبال، 27 تیم در رشته بسکتبال و 29 تیم در رشته هندبال در این مسابقات حضور می یابند.


وی اضافه کرد: دانش آموزان شرکت کننده در سالن های ورزشی شهید باهنر، 13 آبان، یادگار امام، سالن ورزشی الزهرا، سالن ورزشی دانشگاه صنعتی، سالن ورزشی الغدیر و سالن ورزشی دانشگاه اراک با هم به رقابت می پردازند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اسکان ورزشکاران و مربیان نیز در 4 خوابگاه شهید باهنر، خوابگاه زینب کبری، خوابگاه اطهر و خوابگاه امیرکبیر صورت می گیرد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: ورزش راهی برای سلامتی و نشاط و شادابی است که باید از دوران کودکی در کنار تربیت روح و فکر به سلامت جسم نیز اهمیت داده شود.

 

گفتنی است، برگزاری آیین استقبال از ورزشکاران، اهداء هدیه عمومی تحت عنوان بسته های فرهنگی، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های مختلف، بازدید از برخی مکان های استان مرکزی از برنامه های جانبی این مسابقات است.
پایان پیام/
 

کد خبر 390176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha