برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم ویژه سربازان

خبرگزاری شبستان: مسابقات استانی مسابقات قرآن کریم ویژه سربازان وظیفه فرماندهی انتظامی استان مرکزی امروز(16 مرداد) در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام نصیری یزدی، رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، امروز(16 مرداد) در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات در جمع سرباران گفت: قرآن راه سعادت و نجات بشری است و تمسک به آن انسان را به سرمنزل مقصود می رساند.


وی با اشاره به اینکه همه باید در مسیر قرآن و تبیین هر چه بیشتر آن در جامعه تلاش کنند، افزود: این امر سبب داشتن جامعه ای قرآنی می شود.


حجت الاسلام یزدی، بیان کرد: رسیدن به آرمان های قرآنی و آشنا شدن با باید و نبایدهای قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر سربازان با قرائت قرآن و ترجمه و مفاهیم این کتاب نورانی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است.


این مقام مسئول، در بخش دیگری از سخنانش رمز و راز سعادت را انسان حرکت به سمت قرآن دانست و گفت: همه ما باید در جهت حرکت در مسیر الهی و رسیدن به درک واقعی مفاهیم قرآنی پیشتاز باشیم و حداکثر تلاش خود را به کار ببندیم، با این نیت که به عرفان و معرفت الهی برسیم تا در روز قیامت قرآن منجی ما باشد.


رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، در ادامه با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) گفت: یکی از نشانه های انسان های مومن خواندن روزانه قرآن است.


وی اضافه کرد: به سفارش حضرت رسول اکرم (ص) همه ما باید خانه هایمان را با تلاوت قرآن کریم نورانی ساخته و خانه حقیقی انسان یعنی قلب هایمان را به حقیقت قرآن کریم منور بسازیم.

 

حجت الاسلام نصیری، اهل بیت علیهم السلام را باطن قرآن کریم خواند و گفت: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که تنها راه پیروزی و احاطه بر جهان اسلام، مقابله با قرآن، فرهنگ عاشورا و فرهنگ مهدویت است.


وی ادامه داد: در این رستا ما باید نسبت به اهداف شوم آنها بصیرت پیدا کرده و در جهت تعالی انسانی در سایه قرآن، مهدویت و اهل بیت (ع) گام برداشته و با حرکت اعتقادی در این مسیر با دشمنان اسلام و قرآن مقابله کنیم.


این دوره از مسابقات ویژه سربازان در حال برگزاری است و نفرات برتر به مسابقات سراسری ناجا راه پیدا خواهند کرد.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 391462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha