توانمند سازی خانواده های تحت پوشش بخشی از اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی، توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را بخشی از اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی که امروز(16 مرداد) در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) استان مرکزی برگزار شد، بر توانمند سازی خانواده های تحت پوشش این نهاد تاکید کرد و گفت: این امر راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با اشاره به اینکه اقشار آسیب پذیر با توانمند شدن می توانند به عنوان گروه های کاری، صاحب در آمد و فعال در جامعه شوند، ادامه داد: این امر سبب می شود که خود این عزیزان بتوانند گام هایی در جهت اشتغالزایی و بکارگیری دیگر افراد نیازمند بردارند.

 

استاندار مرکزی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انتخاب مدیران آگاه به مسائل هر سازمان ضروری است، اضافه کرد: افرادی که در یک سازمان کار می کنند از نزدیک با مسائل و مشکلات سازمان و پستی و بلندی های کار در آن سازمان آشنا هستند و نیازی نیست که مسائل به آنها آموزش داده شود و از ابتدای مدیریت خود به برنامه ریزی برای پیشبرد هر چه بهتر امور می پردازند.

 

این مقام ارشد استان، ضمن تقدیر از خدمات مدیر کل اسبق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی و تبریک به مدیر کل جدید، گفت: تعیین مدیران اجرایی از هر دستگاه برای همان دستگاه کار با ارزشی است.

 

وی ادامه داد: این امر در کمیته امداد کشور محقق شده و افراد از سطوح پایین و با کسب تجربه به مسئولیت های عالی دست می یابند که این مهم نشانه بهره وری از توانمندی افراد به معانی واقعی است.

 

مقیمی بیان کرد: این مهم باید توسط دستگاه های دیگر نیز سرلوحه قرار گرفته و مدیران اجرایی هر دستگاه با آشنایی کافی از حوزه کاری خود انتخاب شوند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه محرومان و نیازمندان جامعه باید به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج شوند، اضافه کرد: توانمندی سازی افراد تحت حمایت این نهاد علاوه بر محرومیت زدایی سبب فراگیری روش های خودکفایی توسط محرومان و نیازمندان می شود.

 

محمدمهدی ناصری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، نیز به بخشی از فعالیت های کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: در استان مرکزی 11 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه این نهاد در راستای اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش فعال بوده است، تصریح کرد: هفت درصد جمعیت استان تحت حمایت این نهاد هستند و هفت درصد گوشت استان را افراد خودکفا در بخش دامداری تامین می کنند که این نشانه اشتغالزایی و خودکفایی است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، در بخش دیگری از سخناش با اشاره به سیاسیت های کاری خود در این نهاد اضافه کرد: امید است با مساعدت فعالان این عرصه و دستگاه های مختلف استان در این مسیر موفقیت های روز افزون در کمیته امداد امامخمینی (ره) استان مرکزی را شاهد باشیم.

 

در این مراسم که با حضور انواری سرپرست کمیته امداد کشور، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و جمعی از مسئولان استان مرکزی برگزار شد، محمدمهدی ناصری به عنوان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی منصوب و از خدمات محسن و ولیئی مدیر کل سابق این نهاد تقدیر شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 391497

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha