رقابت 6 فیلم در بخش احسان و نیکوکاری نهمین جشنواره فیلم رضوی

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد، از رقابت 6 فیلم در بخش احسان و نیکوکاری نهمین جشنواره فیلم مستند و کوتاه ضوی در استان یزد خبر داد.

محمد رضا حاجی غلامی دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد، در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد با اشاره به شرکت 307 اثر در نهمین جشنواره فیلم کوتاه و مستند رضوی گفت: از این بین 174 اثر در بخش داستانی و 133 اثر در بخش مستند جشنواره شرکت کرده بودند.


وی با اشاره به حجم بالای آثار ارسالی گفت: پس از بررسی آثار توسط هیئت انتخاب 23 فیلم در بخش کوتاه و 21 فیلم در بخش مستند به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده اند.


حاجی غلامی با بیان اینکه آثار منتخب در هر قسمت به دو بخش سبک زندگی و اصلی تقسیم بندی می شوند گفت: در بخش مستند 10 فیلم مربوط به بخش سبک زندگی و 11 فیلم مربوط به گروه اصلی جشنواره می باشد.


دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد گفت: در بخش داستانی نیز 10 فیلم در گروه اصلی و 13 فیلم درگروه سبک زندگی رضوی انتخاب شده اند.


وی افزود: با توجه به کیفیت بالای آثار ارسالی بخشی به عنوان بخش جنبی در کنار سایر بخش های جشنواره ایجاد شده است که در این بخش نیز 15 اثر انتخاب شده اند.


حاجی غلامی تصریح کرد: 15 اثر شرکت کننده در بخش جنبی جشنواره در گروه هایی مانند احسان و نیکوکاری، تجربی، محیط زیست و... تقسیم شده اند.


وی اضافه کرد: از این بین 6 فیلم به بخش ویژه ای با عنوان احسان و نیکوکاری به عنوان الگویی از سبک زندگی رضوی راه یافته است.


حاجی غلامی گفت: بن بست تاک به کارگردانی علیرضا براتی، قرمز ساخته حسین کشاورزی، آشیانه ساخته مهدی مرعشی، املاء ساخته زهره صباغیان، مهمان ماهی ها ساخته قدرت باقری و سربازها لک لک ها را دوست دارند ساخته سعید نجاتی، فیلم هایی هستند که در بخش مسابقه احسان و نیکوکاری حضور دارند و داوری می شوند.


دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد با اشاره به حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از این بخش جشنواره افزود: شعار این بخش حدیثی از امام رضا(ع) با مضمون نیکوکاری پس اندازی جاوندان است می باشد.


وی افزود: چنانچه مابقی فیلم های حاضر در بخش مسابقه نیز این موضوعات را در بر گیرند، نامزد دریافت جایزه در بخش ویژه هم می باشند.


حاجی غلامی از برگزاری این جشنواره در استان به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری یاد کرد و گفت: این جشنواره پس از 2 سال برگزاری در استان یزد توانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.
 

پایان پیام/

کد خبر 392122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha