برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در 5 استان

خبرگزاری شبستان:مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر در 5 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حسن موسوی‌چلک ،مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در این رابطه گفت: یکی از ویژگی‌های پدیده‌های اجتماعی، تنوع‌پذیری و سیال بودن آنها است، ضمن اینکه توجه به ویژگی شرایط بومی و محلی می‌تواند آثار و نتایج مثبت برنامه‌ها را بیش از پیش مشخص کند.

 

وی تصریح کرد: به همین‌ منظور و با هدف ایجاد فرصت برای خلاقیت و نوآوری در عرصه مبارزه با مواد مخدر در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های غیر دولتی امسال جشنواره ایده‌های برتر در 5 استان کشور برگزار خواهد شد و در صورتیکه آثار و نتایج این جشنواره مطلوب باشد در سال آتی نیز در مابقی استان‌ها برگزار می‌شود.

 

موسوی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کردستان، فارس و گلستان از جمله استان‌هایی برشمرد که موافقت خود را در برگزاری جشنواره‌های برتر اعلام کرده‌اند و گفت: امروز جلسه هماهنگی نهایی برای چگونگی اجچرای این جشنواره در هر استان تشکیل شد که مقرر است از آبان تا آذر ماه سال‌جاری، به فاصله هر ده روز در هر کدام از این استان‌ها این جشنواره برگزار شود.

 

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد برگزاری این جشنواره را فرصت خوبی برای ایجاد فضای خلاقیت و توجه جدی به مالکیت معنوی ایده‌های اجتماعی خواند و گفت: جشنواره ایده‌های برتر بستری برای مشارکت نخبگان، کارشناسان و صاحبنظران در حوزه مبارزه با مواد مخدر است، چرا که همه مشارکت‌ها تنها در راه‌اندازی مرکز یا دادن پول نیست، بخشی از این مشارکت‌ها که می‌تواند از ماندگارترین مشارکت‌ها محسوب شود، در فکر مردم و اندیشه مردم است که می‌توان از آن در حوزه مبارزه با مواد مخدر بهره برد.

 

موسوی در پایان بیان داشت: ما در کشور جشنواره‌های خوارزمی، جلال آل احمد، فیلم فجر و موسیقی فجر داریم، حتی به مناسب روز صنعت و یا در مورد بتون هم جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود، پس چرا نباید در حوزه اجتماعی جشنواره ایده‌های برتر داشته باشیم، لذا این جشنواره بستر مناسبی برای نهادینه‌سازی خلاقیت و نوآوری در ایده‌های اجتماعی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 392854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha