تحقق بیانات رهبری درخصوص سبک زندگی از مهم ترین اهداف جشنواره فیلم رضوی

خبرگزاری شبستان: دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد، مهم ترین هدف جشنواره ملی فیلم رضوی را تحقق بیانات رهبری در خصوص سبک زندگی دانست.

محمد رضا حاجی غلامی، دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی، با اشاره به میزبانی استان یزد برای دومین سال پیاپی از این جشنواره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: برای نخستین بار و به ابتکار استان یزد موضوع سبک زندگی رضوی به موضوعات این جشنواره اضافه شده است.


وی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این موضوع افزود: در مجموع 115 اثر در دو بخش داستانی کوتاه و مستند با موضوع سبک زندگی رضوی به نهمین جشنواره فیلم رضوی ارسال شده است.


حاجی غلامی گفت: در گروه داستانی کوتاه 81 اثر با موضوع سبک زندگی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که 13 اثر از سوی هیئت انتخاب جهت حضور در مرحله نهایی جشنواره برگزیده شده است.
 

وی با بیان اینکه در بخش مستند نیز 34 اثر با موضوع سبک زندگی رضوی تولید شده است اضافه کرد: در این بخش نیز 11 اثر به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده است.


حاجی غلامی با اشاره به حضور کمرنگ هنرمندان یزدی در موضوع سبک زندگی رضوی گفت: تنها سه اثر با نام های صبا و ساعت شش و گاگو توسط هنرمندان استان با این موضوع به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.


وی با بیان اینکه فیلمسازان یزدی از توانایی های لازم جهت حضور در این بخش برخوردار نیستند اظهار داشت: باید با برگزاری دوره های آموزشی مختلف و پخش فیلم های برتر جشنواره با این موضوع برای فیلم سازان  زمینه های لازم را برای رشد فیلم سازان استان فراهم کنیم.


دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد با بیان اینکه امسال اولین تجربه این جشنواره با موضوع سبک زندگی است گفت: خوشبختانه این بخش مورد حمایت خوبی از طرف هیئت انتخاب و فیلم سازان کشور قرار گرفته است به طوری که شاهد حضور آثاری از بهترین فیلمسازان کشور در این موضوع هستیم.


وی تصریح کرد: عوامل فیلم های شرکت کننده در این بخش نیز مانند بازیگر، تصویربردار، تدوینگر، صدا بردار و... از برجسته ترین عوامل سینمای کشور هستند.


حاجی غلامی با بیان اینکه فیلم های شرکت کننده در بخش اصلی جشنواره بیشتر دارای موضوعات تکراری می باشند گفت: برای رونق این بخش باید به فیلم سازان واجد شرایط سفارش تهیه فیلم داده شود.


وی تصریح کرد: مراکزی مانند مرکز تجربی سینمای جوان و انجمن سینمای کشور باید بودجه هایی را جهت حضور فیلمسازان در بخش اصلی جشنواره اختصاص دهند.


حاجی غلامی افزود: در نهمین جشنواره فیلم رضوی به دنبال آن هستیم که جشنواره از حالت اصلی خارج و به بیشتر به سمت سبک زندگی رضوی حرکت کند.


وی با بیان اینکه موضوع سبک زندگی شامل تمامی فیلم هایی خواهد بود که با استفاده و بهره مندی از سیره و سبک زندگی رضوی تولید شوند گفت: رافت و مهربانی، احسان و نیکوکاری، محیط زیست، کرامت زن، آسیب هاب اجتماعی و... نمونه های از این موضوعات می باشند.


دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد افزود: از آثار برتر حوزه محیط زیست در این جشنواه تجلیل و برای دوره دهم از فیلمنامه های این حوزه جهت ساخت حمایت ویژه ای صورت می گیرد.


وی مهم ترین هدف این جشنواره در موضوع سبک زندگی را رسیدن به شاخصه های بیان شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی دانست.


حاجی غلامی، با اشاره به جوایز نفرات برتر با موضوع سبک زندگی گفت: در هر دو بخش به نفر اول تندیس طلایی، دیپلم افتخار و 30 میلیون ریال و نفر دوم دیپلم افتخار و 10 میلیون ریال اهدا می شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 392866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha