حرکت در مسیره زندگی و سیره امام صادق علیه السلام سبب سعادت انسان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حرکت در مسیره زندگی و سیره امام جعفر صادق علیه السلام سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (31 مرداد) در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: الگو گیری از آن زندگی و سیره ایشان راه سعادت دنیا و آخرت را به انسان نشان می دهد.


وی افزود: امام صادق علیه السلام رئیس مذهب تشیع است و پرورش شاگران بسیاری در راستای گسترش دین مبین اسلام و سنت علوی و نبوی تلاش فراوان کرده است.


امام جمعه اراک ضمن تقدیر از حضور گسترده عاشقان و دوستداران آن حضرت در کاروان غم و مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: این حضور نشان از عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت علیه السلام است.

 

کشتار مردم بی دفاع غزه و فلسطین جنایتی نابخشودنی است


خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره کرد و گفت: این جنایتکاران همواره در حال گشتار زنان و مردان و کودکان بی دفاع غزه و فلسطین هستند و از جنایات خود دست بر نمی دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش صهیونیست‌ها را بزرگ‌ترین جنایتکاران تاریخ دانست و بیان کرد: این جنایتکاران همواره در حال ویران کردن خانه ها و محل زندگی و تردد مردم مظلوم فلسطین هستند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت جهانی مسجد گفت: به امید آن روز هستیم که مردم مسلمان فلسطین با غیرت دینی و ایمان خود بتوانند مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان را از چنگان این مستکبران آزاد کنند.


آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به اینکه صهیونیست ها بیش از 200 مسجد را تخریب کرده اند، ادامه داد: این جنایت ها منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از افراد بی گناه شده است که مهر تایید دیگری بر جنایات این جنایتکاران است.


وی با اشاره به پیمانشکنی های اسرائیلی های گفت: این جنایتکاران پیمان شکن بیش از 20 سال است که مذاکرات خود را آغاز کرده اند امام هر بار به دلیلی پیمان خود را شکسته و دوباره به جنایت و کشتار مردم بی دفاع می پردازند.

 

نفس انسان با تقوای الهی آرام می گیرد


آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش ضمن سفارش افراد به تقوای الهی گفت: نفس سرکش انسان تنها با تقوای الهی آرام می شود و اگر انسان ها، در کارها خداوند را فراموش کرده و خود را در کارها صاحب نظر بداند، بدون شک، شکست می خورند.


این مقام ارشد استان در ادامه با بیان اینکه بهترین ذخیره برای انسان تقوا است ادامه داد: خداوند بهترین ذخیره برای آخرت انسان را تقوا قرار داده است که این تقوا باید ترس از خدا و عمل به واجبات و ترک محرمان همراه باشد.

امام جمعه اراک بیان کرد: تقوا سبب آرامش و آسایش انسان است و اگر انسان تقوا داشته و در مسیر صحیح گام بردار هرگز گمراه نمی شود.


تبریک روز پزشک و روز بزرگداشت ابوعلی سینا، آغاز هفته دولت و شهادت سید علی اندرزگو ، اشغال ایران توسط متفقین و فرار رضا خان، روز کارمند، روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی روز داروسازی و ولادت حضرت معصومه و روز دختر از دیگر محوره های بیانات نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بود.


پایان پیام/

کد خبر 395711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha