افتتاح و کلنگ زنی 13 پروژه اجرایی و طرحهای عمرانی و اشتغالزایی گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: در هفته دولت امسال 2 پروژه گردشگری و میراث فرهنگی توسط این اداره کل گلنگ زنی و11 پروژه نیز افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به این پروژه ها افزود: ساماندهی سواحل خزر در نوکنده، کمپینگ زیارت در گرگان و کمپینگ جنگلی کبودوال در علی آباد کتول ازجمله پروژه های قابل افتتاح و بهره برداری در هفته دولت امسال است.

 

وی ادامه داد: آزمایشگاه باستان شناسی و حفاظت و مرمت آثار تاریخی نیز با اعتبارهزینه شده به مبلغ 2500 میلیون ریال از دیگر پروژه هایی است که دراین ایام افتتاح و به بهره براری خواهد رسید.

 

عباسی اذعان داشت: این آزمایشگاه در شهرستان گرگان است و از سال 91 در دست اجرا بوده است.

 

وی کل اعتبار هزینه شده دراین پروژه های قابل افتتاح را 29 هزار و 287 میلیون ریال عنوان کرد و اذعان داشت: شرکت خدمات مسافرتی و زیارتی آسمان سیر میقات مینو در گنبد کاووس، شرکت خدمات مسافرتی میقات بهشت در آزادشهر، دفتر خدمات مسافرتی پاتیس گشت آسیا در گرگان، شرکت خدمات مسافرتی تارا گشت در کلاله و سفره خانه یعقوبیه درگرگان، رستوران و تالار برتر جوجه درگنبد کاووس، مجتمع پذیرایی در روستای تقی آباد گنبد کاووس نیز با اشتغالزایی 51 نفردر این هفته به بهره برداری خواهند رسید.

 

وی در ادامه پروژه های قابل کلنگ زنی این اداره کل را برشمرد و افزود: مجتمع اقامتی و پذیرایی آویشن در مینودشت و مجتمع اقامتی و پذیرایی کردکوی از پروژه هایی است که درهفته دولت امسال کلنگ زنی شده و با میزان کل سرمایه گذاری 20 هزار و 50 میلیون ریال واشتغالزایی 65 نفر در سال 93 کار اجرای آن ها آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در پایان خاطر نشان کرد: با افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه ها و همچنین اقدامات لازم جهت اجرای پروژه های جدید، صنعت گردشگری این استان بیش از پیش رونق یافته وزمینه های حضور گردشگران و مسافران خارجی و داخلی به استان بیش از گذشته فراهم آید.

 

 پایان پیام/

کد خبر 396006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha