جمع آوری 2 برابری زکات در هر سال

خبرگزاری شبستان: رئيس ستاد زکات کشور روند پرداخت زکات طي هشت تا 9 سال گذشته در کشور را خوب ارزيابي کرد و گفت: هر سال 2 برابر سال قبل زکات دريافت مي‌ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آيت ‌الله حسن عالمي، رئيس ستاد زکات کشور ظهر امروز (18 شهریور) در نشست ستاد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل کميته امداد استان برگزار شد، گفت: چنان که در قانون آمده و تکليف آن از سوي مقام معظم رهبري مشخص شده تنها نهادي که مي ‌تواند زکات اموال را دريافت کند، کميته امداد است.


آيت الله عالمي افزود: در سال جاري از سوي دفتر مقام معظم رهبري اين گونه پيش‌ بيني شد که براي دريافت زکات فطريه علاوه بر کميته امداد، بهزيستي هم به دليل داشتن مددجويان محروم و بي‌ بضاعت مي ‌تواند اقدام به دريافت زکات فطريه کند.



وی به اهميت زکات و پرداخت و دريافت آن در جامعه اسلامي اشاره و اظهار داشت: پرداخت کننده زکات براي قشر محروم جامعه نياز مادي و براي سرمايه دار نياز معنوي را برآورده مي کند، يعني پرداخت کننده داراي اجر معنوي و دريافت کننده آن صاحب پاداش دنيوي مي ‌شود.



این مسئول کشوری پرداخت زکات را حتي به غير مسلمان نيازمند جامعه اسلامي لازم دانست و گفت: پيامبر اکرم(ص) زکات را از غير مسلمان مستأصل دريغ نفرمودند چه رسد به اين که بايد زکات را به مسلمان مؤمن آبرودار و باحيا اما تنگ ‌دست پرداخت کنيم.



وي با بيان اين که پرداخت زکات آثار سوء منکرات را پاک مي‌ کند، گفت: جامعه اي که تمام نيازهاي افرادش برآورده شود، جامعه اي رو به خير است و خداوند اين را به عهده زکات قرار داده و ما بايد زکات بپردازيم تا اين مهم در جامعه به واقعيت تبديل شود.



رئيس ستاد زکات کشور روند پرداخت زکات طي هشت تا 9 سال گذشته در کشور را خوب ارزيابي کرد و گفت: هر سال 2 برابر سال قبل زکات دريافت مي‌ شود.



آيت الله عالمي زکات را براي هشت مصرف ذکر کرد و گفت: اولين مصرف آن براي پرداخت به فقرا بوده و هشتمين آن براي مصرف کارهاي خير عمومي از جمله ساختن راه، پل، مسجد و مدرسه است.



پایان پیام/

کد خبر 400604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha