کمیته امداد نقش فعالی در زمینه حمایت از بانوان دارد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که این نهاد نقش فعالی در زمینه حمایت از بانوان دارد، گفت: کمیته امداد برخود می بالد که در این راه پیش قدم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، غلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد شامگاه یک شنبه (30 شهریور) در نشست کارگروه بانوان این استان گفت: کمیته امداد به عنوان دستگاه پیشرو این استان در زمینه کمک به بانوان، نقش فعالی ایفا می کند.

متقی افزود: کمیته امداد بر خود می ‌بالد که در راه امداد و کمک به جامعه بانوان به خصوص بانوان نیازمند از بسیاری دستگاه ‌های دیگر جلوتر است.

وی در ادامه به بیان آماری در خصوص فعالیت ‌های این نهاد در حوزه بانوان از شهریورماه سال قبل تاکنون اشاره و اظهار داشت: تعداد کل زنان تحت حمایت اعم از مددجو و سالمند، حدود 58 هزار و 879 نفر هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد احداث و خرید مسکن شهری 12 مورد و بهره ‌مندی 659 نفر از کانون فرهنگی، حمایت از تعداد 2 هزار دانشجوی دختر و 648 مورد طرح‌ های اشتغال جهت زنان سرپرست خانوار را از حمایت های این نهاد برشمرد.

متقی با بیان این که هزینه بیمه های اجتماعی به میزان 900 مورد برای زنان سرپرست خانوار پرداخته شده، افزود: این نهاد سه هزار و 488 مورد جهیزیه و هدیه دامادپرداخت کرده است.

وی از آموزش 2 هزار و 227 نفر خانواده و آموزش قرآن به یک هزار و 173 نفر به عنوان دیگر فعالیت های این نهاد یاد کرد و ادامه داد: کمیته امداد در زمینه آموزش 524 نفر از زنان سرپرست خانوار و آموزش 134 نفر در طرح «چهره به چهره»، برگزاری اردوی دانش ‌آموزی و دانشجویی برای 440 نفر نقش فعالی ایفا کرده است.

این مسئول تعداد بیمه شدگان زن شهری توسط این نهاد را هفت هزار و 563 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه ‌ای به چهار هزار و 857 نفر از فرزندان و زنان سرپرست خانوار، 145 مورد تعمیر مسکن برای بانوان و 540 مورد معافیت انشعاب آب و برق و گاز از دیگر فعالیت های این نهاد در حوزه بانوان است.

متقی بهسازی و مقاوم ‌سازی ساختمان برای 54 زن تحت پوشش را از دیگر اقدامات کمیته امداد استان برای زنان دانست و گفت: در این یک سال تعداد چهار هزار و 942 مورد مشاوره ‌های به بانوان صورت گرفت؛ ضمن این که 189 نفر از بانوان تحت پوشش در کلاس های سوادآموزی و 259 نفر از همسران جوان در کلاس های آموزشی این نهاد شرکت کردند.

پایان پیام/

کد خبر 403809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha