رونق گردشگری می تواند موجب توسعه اقتصادشود

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: رونق گردشگری می تواند موجب توسعه اقتصاد این استان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان ،آیت الله سید محمد شاهچراغی شاهچراغی در نشست با کارکنان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه رونق گردشگری می تواند موجب توسعه اقتصاد استان سمنان شود افزود: اگر بر روی معرفی این آثار کار شود و در خصوص اسکان و حمل و نقل گردشگران برنامه ریزی مناسبی شود، با هزینه ای نسبتا کم می توانیم رونق اقتصادی برای منطقه ایجاد کنیم.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به ظرفیت های گردشگری دراستان سمنان اظهارداشت: معرفی این ظرفیت ها با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده امکان پذیر است.

وی تصریح کرد:آثار متعدد تاریخی، کویر، شترسواری در کویر، مشاهده ستارگان در شب و ... برای گردشگران جاذبه دارد.

وی با اشاره به اینکه گردشگري مقوله مهمي در زمينه درآمدزايي كشور است خواستار معرفی مناسب جاذبه های گردشگری استان و بهره مندی از صنعت گردشگری جهت درآمدزایی در استان شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز گفت: در دنیای امروز، بسیاری از کشورها از طریق صنعت گردشگری درآمدزایی می کنند.

محمدحسین بحرالعلومی با اشاره به اینکه ایران جزء 10 کشور برتر تاریخی دنیا است، افزود: استان سمنان نیز جاذبه های تاریخی متعددی دارد و باید صنعت گردشگری این استان تقویت شود.

بحرالعلومی شعار امسال هفته گردشگری، دوست گردشگر، دوست فردا است عنوان کردوگفت:اين اداره كل در صدد معرفي هر چه بيشتر اين آثار و جاذبه هاي گردشگري آن است.

وی با تاکید بر رونق صنعت گردشگری استان سمنان افزود: استان سمنان نیاز به معرفی و اطلاع‌رسانی شایسته جاذبه‌های گردشگری از طریق ابزارهای کارآمد اطلاع‌رسانی مانند صدا و سیما و رسانه‌های ملی و بین‌المللی دارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 405468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha