"امیر کبیر" به روی صحنه رفت

خبرگزاری شبستان: نمایش " امیر کبیر " از استان قم در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور به میزبانی گچساران به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نمایش " امیرکبیر " به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی از استان قم شامگاه شنبه (19مهر) در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور به روی صحنه رفت.

این نمایش درباره سیر زندگی امیرکبیر بود و در آن بازیگرانی از جمله احمد شریفی فرد، مرتضی عقیقی، بهناز انارکی، شبنم قمری، عباس نصرتی نیا، رقیه یوسفی، زینب خدیوی و لیلا شاقی بازی کردند.

محمدرضا شاه مردی، نویسنده و کارگردان نمایش «امیرکبیر» پس از اجرای این نمایش در بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور به میزبانی گچساران، گفت: قصه نمایش «امیرکبیر» درباره تفاوت اسلام حکومتی و حکومت اسلامی بوده و ما در این نمایش نشان دادیم که ناصرالدین شاه قاجار از اسلام به عنوان یک ابزار استفاده کرد.

وی بیان کرد: در مجموع در این نمایش یک سیری از زندگی «امیرکبیر» ارائه دادیم.

نویسنده و کارگردان نمایش " امیرکبیر " به شرایط میزبانی این جشنواره اشاره کرد و افزود: من اعتقاد دارم که گچساران برای میزبانی این جشنواره هر چه در توان داشته به کار گرفته؛ ولی میزبانی می‌ توانست بهتر از این هم برگزار شود.

شاه مردی گفت: یک تئاتر در تهران با هزینه‌ ای سه میلیارد ريالی به روی صحنه می‌ رود ولی یک جشنواره منطقه‌ ای در گچساران با 200 میلیون ريال‌برگزار می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان تئاتر در تهران نمایش‌ های خود را با سه میلیارد ريال هزینه روی صحنه می‌ برند.

نویسنده و کارگردان تئاتر قم تصریح کرد: وزارت ارشاد باید این جشنواره‌ ها را در سطح بسیار بالایی برگزار کند و اعتباری مناسب برای آن درنظر بگیرد.

شاه مردی درباره میزان امید خود برای موفقیت نمایش «امیرکبیر» در این جشنواره، گفت: ما قائل به انجام تکلیف هستیم و نتیجه دست خداوند است و من برای موفقیت نمایش خود در جشنواره به خدا توکل می‌ کنم.

پایان پیام/

 

کد خبر 408913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha