آغاز کتابت «صحیفه سجادیه» با حضور معاون ستاد عالی مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: کار کتابت کتاب ارزشمند «صحیفه سجادیه» با حضور معاون فرهنگی و هنری ستاد عالیی مساجد کشور در یاسوج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عصر امروز ( 1 آبان) با حضور مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور کار کتابت «صحیفه سجادیه» توسط تعدادی از خوشنویسان فوق ممتاز استان کهگیلویه و بویراحمد در محل فاطمیه امامزاده عبدالله (علیه السلام) از نوادگان امام سجاد (علیه السلام) آغاز شد.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور در حاشیه این مراسم، گفت: اهمیت «صحیفه سجادیه» و شخصیت بی نظیر امام سجاد (علیه السلام) در سخنان مقام معظم رهبری که تاکید می کنند: بیش از پیش با «صحیفه سجادیه» ارتباط داشته باشیم مشخص است.

طاهریان به برگزاری کنگره ملی امام سجاد (علیه السلام اشاره و افزود: بعد از گذشت چهار سال از برگزاری کنگره ملی این امام همام به این نتیجه رسیدیم که با همکاری استان های جنوبی و همجوار استان هرمزگان این کار توسعه پیدا کند.

وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای فعالیت در این زمینه اعلام آمادگی کردند، اظهار داشت: استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و کرمان جنوبی و همچنین استان فارس در این زمینه فعالیت هایی خوبی انجام می دهند.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور با بیان این که استان بوشهر در زمینه «صحیفه خوانی»، خوزستان در زمینه برگزاری جلسات «صحیفه سجادیه» و سیستان و جنوب کرمان در زمینه اشعار امام سجاد (علیه السلام) فعالیت می کنند، گفت: استان کرمان نیز در زمینه نگاه تربیتی از دیدگاه امام سجاد (علیه السلام) و استان فارس نیز در زمینه رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) در قالب طرحی با عنوان «پیام سعادت» فعالیت دارند.

طاهریان اظهار داشت: امروز حرکت آغازین این کنگره در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز و در بازه زمانی 12 تا 25 محرم برنامه های مختلفی به نام امام سجاد (علیه السلام) در سطح کشور برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد این کار حرکتی باشد تا بتوان در استان های دیگر در ارتباط با «صحیفه سجادیه» و شخصیت امام سجاد (علیه السلام) کارهای بهتری صورت گیرد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 411930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha