فعالیت بیش از یک هزار نشریه تجربی در کانون های مساجد کشور

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور گفت: بیش از یک هزار نشریه در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری کشور در حال فعالیت هستند.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور به نقش واقعی مساجد اشاره و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: احیای واقعی مساجد به این است که فعالیت هایی که در هر مسجد انتظار می رود به آنها توجه داشته باشیم.

طاهریان با بیان این که مساجد از قدیم الایام به عنوان پایگاه دینی، فرهنگی، آموزشی، سیاسی و حتی اقتصادی بوده و مردم می توانستند مهم ترین نیازهای معنوی خود را از این مکان ها کسب کنند، افزود: مسجد از قدیم به هنر نگاه داشته و زیباترین آثار خوشنویسی را در مساجد می بینیم.

وی با بیان این که ستاد عالی مساجد کشور تلاش می کند از این کانون ها در راستای تقویت کارکردها استفاده کند، اذعان داشت: طبیعی است که ما باید برای حفظ و ارتقای این سنت در مساجد اقداماتی را داشته باشیم.

این مسئول فرهنگی وهنری کشور بیان داشت: در اجرای برنامه های مختلف و جشنواره های هفت گانه به دنبال این بودیم که کارکردهای مساجد را بیش از پیش فعال کنیم.

طاهریان گروه مخاطب کانون های فرهنگی و هنری در مساجد را جوانان دانست و تصریح کرد: طبیعی است که بسیاری از برنامه های ما تمرکز آنها بر روی جوانان باشد .

وی عنوان کرد: برداشت ما این است که تا اندازه زیادی توانستیم آنچه که از ما انتظار می رفت با توجه به امکانات و استعدادهای ستاد پیگیری کنیم.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور در ادامه گفت: بیش از یک هزار نشریه در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در حال فعالیت هستند.

طاهریان با بیان این که امسال جشنواره منطقه ای نشریات تجربی را پیش بینی و در چهار مرحله برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد است و منتخبین هر منطقه به مرحله کشوری که اسفندماه امسال به میزبانی استان فارس برگزار می شود، راه پیدا می کنند.

وی ادامه داد: جشنواره منطقه ای نشریات تجربی از دی ماه و در چهار منطقه کهگیلویه و بویراحمد، یزد، سمنان و استان ایلام آغاز و مرحله کشوری نیز به میزبانی استان فارس است.

این مسئول فرهنگی و هنری کشور گفت: به دنبال این هستیم که نشریات فعال را علاوه بر تقدیر، مجوز فعالیت برای آنها صادر کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 411959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha