در بودجه ابلاغی مبلغی برای شورا ایرانیان هست که مجلس مصوب نکرده بود

احمد توکلی، نماینده تهران در تذکری گفت: به دلیل تعجیل و عدم دقت برخی از مواد به عنوان قانون بودجه ابلاغ شده است که جزء مصوبات مجلس و تلفیق نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد توکلی، نماینده تهران در تذکری گفت: به دلیل تعجیل و عدم دقت برخی از مواد به عنوان قانون بودجه ابلاغ شده است که جزء مصوبات مجلس و تلفیق نبوده است.

وی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق پیشنهاد آقای کامران، نماینده اصفهان این بود که بودجه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که مجوزی برای تأسیس ندارد، حذف شود که نمایندگان با این پیشنهاد کامران موافقت کردند و این بودجه حذف شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پولی به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در قانون بودجه اختصاص داده شده است که جزء مصوبات مجلس نیست، تأکید کرد: در جزء هشت بند 38 بودجه که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدی به نهادهای خارج از کشور تخصیص داده شده است که اگر وحی مطلق هم بود گنجاندن آن در قانون بودجه غیر قانونی است.

وی تأکید کرد: ممکن است مقاصد سویی پشت این مسئله باشد.

لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر وی با بیان اینکه اگر مشکلی باشد بررسی می‌کنیم خطاب به توکلی گفت: زود قضاوت نکنید.

حسن کامران، نماینده اصفهان نیز در تذکری دیگر گفت: هنوز جداول و ردیف‌های بودجه در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: سال گذشته در جداول و ردیف‌های بودجه دستکاری شد مثلا در بند هفت که به عنوان فرهنگ عفاف و ایثار و شهادت است، حذف شده است.

وی از لاریجانی خواست با این تخلفات برخورد کند و یقه کسی را که تخلف می‌کند با استفاده از اختیارات قانونی‌اش بگیرد.

لاریجانی خطاب به کامران تأکید کرد: طبق پی‌گیری‌های ما جداول ابلاغ شده است و اگر مشکلی است بگویید ما پی‌گیری می‌کنیم.

قسیم عثمانی، نماینده بوکان نیز در تذکری گفت: من در هیئت‌رییسه کمیسیون تلفیق مصوبات را امضا کردم اما چنین چیزی در مصوبات نداشتیم و بودجه ده میلیاردی‌ای که قرار بود به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اختصاص داده شود، حذف شد.

لاریجانی خطاب به عثمانی گفت: بعد از جلسه مجلس این موضوع را بررسی می‌کنیم.

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه نیز در تذکری دیگر با ذکر این سؤال که پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور چرا صورت می‌گیرد، گفت: چرا باید سه میلیون نفر که شاید هویتی نداشته باشند از یارانه پرداخت شود، دولت چرا این پول را به مستمندان نمی‌دهد؟

وی ادامه داد: آیا می‌خواهند وقتی از کشور فرار کنند خارج از کشور جایگاهی داشته باشند که یارانه به ایرانیان خارج از کشور اختصاص می‌دهند؟

لاریجانی خطاب به قاضی‌پور گفت: همه کسانی که خارج از کشور هستند این‌گونه که شما می‌گویید نیست.

وی از حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی خواست: موضوع را پی‌گیری کنید که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 41249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha