برگزاری کنگره های ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان از برنامه های مهم سازمان اوقاف کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان اوقاف کشور برگزاری کنگره های ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان را از برنامه های مهم این سازمان دانست و افزود: امسال سازمان نخستین این کنگره ها را با عنوان کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان مرکزی اوقاف کشور شب گذشته(7 آبان) در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، گفت: خدا را شاکرم که مردم منطقه از دیرباز ارادت خاصی به اهل بیت (علیهم السلام) داشته اند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه مردم استان در دوران دفاع مقدس دین و ارادت خود نسبت به نظام و انقلاب به اثبات رسانده اند، افزود: حضور رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در جبهه های نبرد حق علیه باطل و شهدای زیاد این استان به نسبت جمعیت گواهی بر این ادعاست.

 

وی در ادامه برگزاری کنگره های ملی بزرگداشت و تکریم امامزادگان را از برنامه های سازمان اوقاف کشور دانست و بیان داشت: امسال سازمان این افتخار را داشت که نخستین این کنگره ها را در سال جاری با عنوان کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در این استان غیور برگزار کند.

 

 رئیس سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه مردم اکثر مناطق کشور آنچنان که شایسته است حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را نشناخته اند، عنوان کرد: هدف برگزاری این کنگره ملی نیز معرفی و اطلاع رسانی این حرم مطهر در کشور است.

 

محمدی برگزاری و معرفی امامزادگان را از اهداف ذاتی سازمان اوقاف دانست و ادامه داد: برگزاری این نوع برنامه ها اظهار محبت و ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

وی با بیان اینکه امامزادگان میهمان مردم ایران هستند، خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که آنها را با احترام به عنوان میهمان پذیرفته و برای تکریم این عزیزان فعالیت های ارزنده ای انجام دهیم.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور با اشاره به این نکته که برگزاری این نوع کنگره ها باعث می شود که به فکر میهمانان خود«خاندان پیامبر» باشیم، ابراز داشت: به همین مناسبت برنامه ای تدارک دیده شده، همه پای کار آمده اند و با تمام بضاعت خود در تلاش برای برگزاری کنگره ای در شان میهمان خود هستند.

 

حجت الاسلام محمدی ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره ملی منشاء حرکت جدی تر مسئولان شده و خاطرنشان کرد: در این زمینه دستگاه های فرهنگی و وزارتخانه ها باید توجه جدی و ویژه به امامزاده ها داشته باشند.

 

حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف کشور به منظور شرکت در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) که به مدت دو روز در گچساران و حرم این بانوی بزرگوار برگزار می شود به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 413696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha