توسعه روابط در کشورهای همسایه  باعث امنیت در منطقه می شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: هرچه بین کشور پاکستان و ایران که با هم اشتراک های فرهنگی، اقتصادی و تاریخی دارند همبستگی ایجاد شود، امنیت بیشتری در منطقه وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد پیش از ظهر امروز(26 بهمن) در نشست با سفیر کشور پاکستان در استانداری یزد با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و مسلمان هستند که در زمینه های فرهنگی و تاریخی و مبادلات اقتصادی رفت و آمدهای مرزی و فامیلی دارند گفت: روابط دو کشور باید محکم تر و با تعاملات بیشتر از هردو طرف باشد.

 

استاندار یزد گفت: نیازهای  کشورهای آسیای غربی و خاورمیانه باعث می شود که کشورها همبستگی های اقتصادی و فرهنگی با همدیگر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ مشترکی بین کشور پاکستان و ایران وجود دارد اظهار داشت: هرچه بین کشورهایی که با هم اشتراک هایی دارند همبستگی ایجاد شود، امنیت بیشتری در منطقه وجود خواهد داشت.

 

میرمحمدی کشور ایران را از کشور های در حال پیشرفت دانست و تاکید کرد : کشور ایران دارای ظرفیت و پتانسل های بالایی برخوردار است.

 

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد ظرفیت بالایی در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشکری دارد اظهار داشت: یزد می تواند همکاری خوبی در این زمینه ها با کشور پاکستان که دارای ظرفیت بالایی در محصولات کشاورزی  و مواد مختلفی که در صنایع استفاده می شود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: استان یزد از نظر صنعت نساجی بسیار پیشرفته است واز نظرتولید پنبه نقاط قوتی دارد که می تواند با کشور پاکستان همکاری داشته باشد.

 

استاندار یزد خاطر نشان کرد: ما با کشور پاکستان می توانیم در زمینه های فرهنگی و صنعتی همکاری های خوبی داشته باشیم و در ارتباط مبادلات فی مابین می توانیم انواع محصولاتی که نیاز داریم از پاکستان وارد کنیم و در مقابل محصولات کشور ایران به پاکستان صادر شود.

 

میرمحمدی با تاکید براینکه باید به تناسب تغیرات و تحولات جهانی همکاری های دو جانبه کشورها در منطقه تقویت شود تصریح کرد: مبانی اعتقادی مشترکی که دو کشور دارند می توانند تعاملات محکم تر و با انسجام بیشتری با همدیگر داشته باشند.

 

وی افزود: این تعاملات باید به گونه ای صورت گیرد که الگویی برای سایر کشور های مسلمان باشد تا یک همبستگی جهان اسلام ایجاد کنند.

 

استاندار یزد گفت: پاکستان با توجه به سوابق خوبی که در زمینه های فرهنگی، استقلال طلبی و زمینه های پیشرفتی که الان فراهم شده دارد، می تواند با همکاری ایران در پیشرفت اهداف منطقه ای خود موثر باشد.

 

وی با ابراز امیدواری از سفرهای فی ما بین کشور پاکستان و ایران گفت: سفر ها باید باعث توسعه روابط و عاملی برای آرامش بیشتر در منطقه و دوری از خشونت هایی که در منطقه شاهد آن هستیم بشود.

 

استاندار یزد، سیاست کلی دولت تدبیر و امید را صلح و دوستی با جهان خصوصاً کشورهای همسایه مسلمان دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم سفرها باعث توسعه روابط و برطرف سازی نیازهای دو کشور و عاملی برای آرامش بیشتر و دوری از خشونت هایی که در منطقه وجود دارد بشود.

 

پایان پیام/

کد خبر 439714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha