مساجد سنگر پاسداری از اعتقادات و فرهنگ اصیل اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: از مهمترین و تاثیرگذارترین پایگاه هایی که به عنوان دژ مستحکم از زمان پیامبر اکرم(ص) تا کنون توانسته پاسدار اعتقادات و فرهنگ اصیل اسلامی باشد بی گمان مسجد بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به خبرنگارشبستان گفت: از مهمترین و تاثیرگذارترین پایگاه هایی که به عنوان دژ مستحکم از زمان پیامبر اکرم(ص) تاکنون توانسته پاسدار اعتقادات و فرهنگ اصیل اسلامی باشد بی گمان مسجد بوده است.

 

ندوشن با اشاره به فرارسیدن بیست و دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: احیای مسجد در حقیقت احیای  بسیاری از فعالیت ها، رویکردها و تصمیمات مهم و حیاتی در راستای دین، فرهنگ و سیاست یک جامعه محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: تاسیس کانون های فرهنگی  هنری اقدامی مبارک و موثر در زمینه جذب بسیاری از نوجوانان و جوانان مشتاق به مساجد بوده است.

 

وی گفت: هم اکنون شاهد حضور هزاران جوان مشتاق به این پایگاه های معرفتی و مقدس ترین مکان یعنی مساجد هستیم.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از گذشت بیست و دو سال از تاسیس این  کانون های فرهنگی هنری، شاهد تاسیس بیش از 700 کانون فرهنگی هنری، 240  کتابخانه مسجدی که از این تعداد 250 کانون فرهنگی هنری روستایی، سه کانون مصلی، 22 کانون تخصصی، 6 خانه فرهنگ دیجیتال است.

 

وی گفت: بسیاری از برنامه های شاخص از جمله جشنواره های مدهامتان در رشته های مختلف قرآنی، جشنواره کشوری روح خدا، طرح قرآنی 1448، طرح تلاوت نور، اردوهای مختلف آموزشی فرهنگی، دوره های آموزشی مختلف، طرح های مختلف اجرا شده و در حال اجرا از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد مانند طرح سلامت در مسجد، نسل فردا، تربیت امروز و بسیاری از فعالیت های تاثیرگذار دیگر دستاورد این مجموعه پرخیر دینی فرهنگی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 445404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha