همایش ملی بزرگداشت مهدی آذریزدی در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری شبستان: رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: همایش ملی بزرگداشت مهدی آذریزدی ۱۰ اردیبهشت ماه در یزد برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مصطفی شاه نظری، رئیس بنیاد نخبگان استان یزد امروز در نشست خبری همایش ملی بزرگداشت استاد مهدی اذر یزدی گفت: اولین همایش بزرگداشت نخبه فرهنگی استاد مهدی آذریزدی در سطح ملی برگزار می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بنیاد نخبگان استان یزد گفت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۸۶ در خصوص نخبگان استان یزد این بنیاد در سال ۸۷ به عنوان اولین بنیاد نخبگان استانی ایجاد شده است. 

شاه نظری خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب نخبگان با توجه به شرایط، هدایت وپرورش و توان افزایی نخبگان، تکریم و الگوسازی و افزایش تاثیرگذاری نخبگان در مسائل مهم جامعه و کشور از رسالت‌های مهم بنیاد نخبگان است. 

وی ادامه داد: جایگزینی استعداد بر‌تر به جای نخبه از جمله فعالیت‌های ما است زیرا برخی از دانش اموزان در ابتدای راه هستند و بایستی پخته شوند تا به عنوان نخبه شناخته شوند و در این راستا نیز بخشی از وظایف ما هدایت و توان افزایی استعدادهای بر‌تر در این بخش است. 

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های تکریم نخبگان این فرصت را ایجاد می‌کند که استعدادهای بر‌تر را شناسایی کنیم. 

شاه نظری گفت: ما در همه حوزه‌ها مباحث نخبگی را پیگیری می‌کنیم و سند نخبگان در حزوه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مذهبی را در بر گرفته است و به همه ان‌ها بها داده می‌شود. 

وی افزود: در راستای الگو سازی نخبگی، بنیاد نخبگان استان یزد برای اولین بار در کشور در حوزه فرهنگی چنین همایشی را در سطح کشور برگزار خواهد کرد. 

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه مرحوم آذریزدی در عرصه فرهنگی نخبه در امر مطالعه بودند به همین دلیل در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تکریم نخبگان ما در آبان ماه ایده برگزاری این همایش را شکل دادیم و به همت بنیاد نخبگان استان یزد و همکاری بنیاد ملی نخبگان و همچنین ۱۸ نهاد و دستگاه در استان برگزار خواهیم کرد. 

شاه نظری تصریح کرد: کمیته‌های پشتیبانی، هماهنگی، علمی، اطلاع رسانی و اجرایی از جمله کمیته‌های تشکیل شده در راستای برگزاری این همایش بود که امیدواریم با مشارکت دستگاه‌ها این همایش به خوبی برگزار شد. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش گفت: این همایش در دو بخش صبح و بعد از ظهر است که استاد مصطفی رحماندوست با حضور در این مراسم، سخنرانی خواهند کرد و پس از ان نیز ارائه مقالات و شعرخوانی اجرا خواهد شد.

پایان پیام /

کد خبر 454433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha