شورای حل اختلاف، نعمت بزرگی برای دستگاه قضا است

خبرگزاری شبستان: معاون قوه قضائیه و رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: شورای حل اختلاف، نعمت بزرگی برای دستگاه قضا است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی، معاون قوه قضائیه و رئیس امور شوراهای حل اختلاف کشور امروز (۲۱ اردیبهشت) در همایش سراسری شورای حل اختلاف استان یزد در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد گفت: ما حدود ۸ هزار شعبه شورای حل اختلاف در کشور داریم. 

وی افزود: شورای حل اختلاف، نعمت بزرگی برای دستگاه قضا است و اگر دستگاه قضا قدرآن را بداند و استفاده مطلوب را از آن ببرد، می‌تواند بسیاری از اهداف خود را به خوبی بدست آورد. 

رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان یزد خاطرنشان کرد: بیمه اعضا یکی از دغدغه‌های ما بوده است که به نحوی ان را انجام داده‌ایم. 

احمدی میانجی تصریح کرد: ما تمامی مشکلات اعضای شورای حل اختلاف را می‌دانیم و بدانید که اگر فرزند من نیز در این بخش کار می‌کرد بیش از این تلاش نمی‌توانستم انجام دهم. 

وی گفت: یکی از مشکلات آمدن اموال غیر منقول بود که در قانون جدید شورای حل اختلاف دیگر صلاحیت ان را ندارد و در بخش خانواده نیز مشکلات آن حل شده و آن را در صلاحیت شورا دانسته است. 

رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان یزد بیان کرد: کسانی که با شورا‌ها همکاری تمام وقت دارند، حقوق کامل به آن‌ها داده شود که با بررسی‌هایی که انجام دادیم با افزایش درآمد‌ها پرداخت وجه را باز کردیم و حداقل حقوق پرداخت می‌شود. 

احمدی میانجی گفت: در رابطه با استخدام دادگستری در مجلس مصوب شد که ۳۰ درصد دادگستری‌ها از شورا‌ها جذب شود و ۱۰۰ نفر قاضی اختصاصی شورای حل اختلاف جذب کند که این امری مثبت است و الان نیز ۷۰ قاضی اختصاصی شورای حل اختلاف بین استان‌ها تقسیم کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: امسال نیز ۱۰۰ قاضی اختصاصی نیز به این بخش ارائه داده خواهد شد که رشت و یزد هنوز از آن بهره نبرده‌اند ولی الان شروع شده و در آینده نزدیک نیز مشکل قاضی شورای حل اختلاف حل خواهد شد. 

رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان یزد افزود: افراد عضو شورای حل اختلاف نیز در تلاشیم تا مبلغ ارائه شده به آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.
 

پایان پیام/

کد خبر 457567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha