یزد به عنوان قطب صنایع دستی کشور معرفی می‌شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل میراث فرهنگی یزد گفت: یزد به عنوان قطب صنایع دستی کشور معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد مهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد روز گذشته (۲۳اردیبهشت) در نشست کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: هر مکانی دارای مشکلات خاص به خود می‌باشد که در بخش بافت تاریخی نیز مشکلاتی وجود دارد که هیچ کسی نمی‌تواند ان را انکار کند.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار می‌بریم اما با وجود آگاهی ممکن است تا نتوانیم تمامی این مشکلات را حل کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: هرچند در گذشته اشتباهاتی در خصوص بافت تاریخی و ساماندهی ان انجام شده است انا سعی ما بر این است که این مشکلات و اشتباهات تکرار نشود.

شرافت تصریح کرد: یزد به عنوان قطب صنایع دستی کشور معرفی می‌شود و هنرهای متعددی در این راستا احیا می‌شوند که از جمله این هنر‌ها می‌توان به کاری بافی اشاره کرد.

وی ادامه داد: بافت تاریخی و هنرهای تاریخی از جمله ترمه و گلیم بافی از افتخارات ما در استان است که ما نیز برای احیای ان‌ها در استان برنامه داریم که برگزاری نمایشگاه منسوجات و هشتمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در استان یزد از جمله این برنامه‌ها است

پایان پیام/

کد خبر 458268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha