تاکنون در هر سال ۱۲۰ خانه تاریخی با مشارکت مردم در استان یزد مرمت شده است

خبرگزاری شبستان: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی یزد با اشاره به تلاش در راستاس احیای بافت تاریخی گفت: تاکنون در هر سال ۱۲۰ خانه تاریخی با مشارکت مردم در استان یزد مرمت شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن ذاکری‌نیا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی یزد روز گذشته (۲۷ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد گفت: ۷۴۰ هکتار بافت سطحی شهر یزد ثبت شده است که متاسفانه در دوره قبلی ۵۰۰ هکتار در محدوده طرح حفاظت قرار گرفته و ۲۰۰ هکتار ان حذف شده بود که با تلاش‌ها باز این میزان افزایش یافت. 

وی افزود: تاکنون در هر سال ۱۲۰ خانه در کل استان با مشارکت مردم مرمت کردیم و الان نیز در آن ساکن هستند و اولویت نیز با خانه‌هایی است که در آن ساکن هستند و در راستای احیای بافت تاریخی به عنوان موجود زنده در تلاش هستیم و امیدواریم این مشارکت را از طرف مردم در بافت‌های تاریخی داشته باشیم. 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: در بعضی از مناطق هم زمین‌هایی برای پارکینگ‌های طبقاتی با ارتفاق مجاز بافت تاریخی در نظر گرفته شده است تا از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر قانونی و غیر اصولی جلوگیری کنیم.

ذاکری نیا ادامه داد: باید بپذیریم که بافت تاریخی یک موجود زنده‌ای است که هم حیات و هم مرگ دارد، اینکه بگوییم این بافت به هیچ عنوان مخروبه نداشته باشد، امکان‌پذیر نیست و باید چنین مواردی را هم در آن ببینیم. 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: امسال هیچ بهانه‌ای در ارتباط با عدم اطلاع‌رسانی میراث فرهنگی وجود ندارد و به تمام مالکان و مغازه‌داران نامه ارسال شده که بازسازی مغازه‌ها و ملک‌ها باید با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود.

پایان پیام/

کد خبر 458924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha