روابط عمومی، آیینه دستگاه‌های اجرایی در کشور

خبرگزاری شبستان: روابط عمومی یکی از نقاط حساس و با اهمیت در دستگاه‌ها در جامعه است که با فعالیت دقیق و با برنامه ریزی مناسب می‌تواند دستگاه‌های مربوطه به به نحوی بسیار چشمگیری ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد. 

روابط عمومی دارای چندین قلمرو کاری مشخص است و از همه مقبول‌تر روابط عمومی مالی، روابط عمومی فراورده و روابط عمومی بحران است که روابط عمومی مالی عمدتاً اطلاعات گزارشگران تجاری را فراهم می‌کند و روابط عمومی فراورده نیز برای یک فراورده ویژه یا خدمات (به جای استفاده از آگهی بازرگانی) شهرت به دست می‌آورد و همچنین روابط عمومی بحران به اتهام‌های ناروا و اطلاعات نادرست پاسخ می‌دهد. 

ارائه چهره واقعی و شفاف بخش‌ها به مشتریان، از وظایف مهم روابط عمومی است و اگر این درک بوجود آید که مشتریان صاحبان اصلی بخش‌ها هستند و بدون وجود آن‌ها شرکت وسود دهی معنی نخواهد داشت در می‌یابیم که باید به روابط عمومی حرفه‌ای به دیده یک عنصر و یک لازمه در هر سازمانی نگریسته شود. 

روابط عمومی به دنبال سود دو طرفه‌است و مثل تبلیغات تنها به سود سازمان خود فکر نمی‌کند و در واقع روابط عمومی تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمانش اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند. 

داود پاک طینت، رئیس روابط عمومی استانداری یزد نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته روابط عمومی گفت: سلیقه‌های مختلفی در کشور و در استان وجود دارد که در جایگاه خود محترم هستند اما نباید ملاک عمل در سطح جامعه باشند بلکه مرزبندی‌ها و مسیر حرکت ما را قانون و شرع اسلام مشخص می‌کند و اگر سلایق را ملاک عمل قرار دهیم در واقع قالب‌های خود ساخته‌ای را بوجود آورده‌ام که مانع حرکت ما می‌شوند. 

وی افزود: هرگاه پای سلایق شخصی وسط می‌آید و فرد احساس می‌کند برداشت، تفکر و سلیقه‌اش، دقیق‌ترین و صحیح‌ترین برداشت ممکن است موجبات چالش در جامعه فراهم می‌گردد و وظیفه مدیران و کار‌شناسان روابط عمومی هاست که با رعایت چارچوب‌های بهنجار، قالب‌های خود ساخته توسط افراد را بشکنند و اجازه ندهند کسانی براساس برداشت‌ها و رفتارهای سلیقه‌ای فضای سازمان‌ها را در دست گیرند و سلایق شخصی محور برنامه‌های سازمان‌ها نشوند. 

رئیس روابط عمومی استانداری یزد خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها الگوی رفتاری خود را از این آیهٔ شریفه قران آموخته‌اند و حسن خلق را به عنوان اولین گام در برقراری ارتباط می‌دانند. 

پاک طینت افزود: اگر یک انسان از تمام پشتوانه‌ها و داشته‌های علمی روابط عمومی بهره‌مند باشد، اما حسن خلق نداشته باشد نمی‌تواند وارد عرصه روابط عمومی شود. 

وی بیان کرد: امیدواریم روابط عمومی‌ها بتوانند رسالت اصلی خود مبنی بر مردمداری را محقق سازند. 

روابط عمومی قدرتمند زمینه ساز مدیریت قدرتمند می‌باشد و می‌تواند با نفوذ در عمق افکار عمومی و مطالعه و بررسی دقیق و کار‌شناسی به جمع آوری اخبار و اطلاعات بیرونی موردنیاز دستگاه بپردازد و با پردازش این اطلاعات جهت ایجاد تغییرات مطلوب مخاطب در سازمان اقدام مقتضی و کار‌شناسانه بعمل آورد و در مقابل با توجیه و تحلیل برنامه‌ها نقش سخنگوی آن سازمان را درجهت روشن شدن اذهان عمومی بخوبی ایفا نماید. 

روابط عمومی باید با شناخت دقیق از مخاطبین خاص و عام و استفاده از ابزار دقیق و انتخاب روش مناسب به معرفی شایسته از سازمان بپردازد و ضمن برقراری ارتباط مستمر و منسجم با وسایل ارتباط جمعی در راستای معرفی سازمان ازطریق آن‌ها به ایجاد رابطه دوسویه بین مردم و سازمان همت گمارد. 

پایان پیام/

کد خبر 459223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha