قطع و بهره برداری از جنگل های طبیعی  سیاست  سازمان جنگل های مراتع و آبخیزداری است

خبرگزاری شبستان: قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سیاست ما قطع بهره برداری از جنگل های طبیعی است و در بحث اشتغال و تامین منابع سلولزی باید به سمت جنگل های دست کاشته و سریع الرشید رفت و جنگل های باستانی هیرکان را حفاظت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ناصر مقدسی، قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، امروز(29 اردیبهشت) در کارگاه آموزشی نقش شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست برای ارتقای سرمایه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر روند های موجود جوابگو نیست باید دچار دگرگونی اساسی شود و موضوعات اقتصاد سبز و اقتصاد کم کربن جایگزین شود.

 

وی با بیان اینکه ما به شبکه و سازمان های مردم نهاد نیاز داریم که به اعتقاد راسخ رسیده باشد، افزود: باید محیط زیست به عنوان زیرساخت توسعه پایدار استفاده شود.

 

مقدسی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح ها بدون ارزیابی زیست محیطی انجام می شود و هزینه هنگفتی را ایجاد می کند، اظهارداشت: مهمترین کار برای شبکه ها فرهنگسازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: الگوسازی و ترویج الگوهای مناسب و موفق بین شبکه های استانی در دستور کار است.

 

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ما در همه حوزه ها با محیط زیست اتفاق نظر داریم و دوشادوش هم حرکت می کنیم.

 

وی در خصوص جنگل های هیرکانی، افزود: سیاست ما قطع بهره برداری از جنگل های طبیعی است و در بحث اشتغال و تامین منابع سلولزی باید به سمت جنگل های دست کاشته و سریع الرشید رفت و جنگل های باستانی هیرکان را حفاظت کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 459402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha