طرح «السابقون» به منظور جمع آوری اطلاعات جامع رزمندگان در یزد اجرا می‌شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به حضور ۴۰ هزار نفر از استان یزد در هشت سال دفاع مقدس گفت: طرح «السابقون» در راستای جمع آوری اطلاعات جامع رزمندگان در یزد اجرا می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رجبی، رئیس اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد امروز (۲۹ اردیبهشت) در نشست خبری گفت: اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به صورت مستقل در شهرستان یزد و کل کشور زیر نظر نیروهای مسلح کشور است و دبیر مناسبت‌های استانی دفاع مقدس نیز این اداره است. 

وی با اشاره به سی و سومین سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود: نقش خبرنگاران، نقش فعالی در شناساندن ابعاد این عملیات بزرگ به مردم جامعه هستند و در جنگ فرهنگی نیز این خبرنگاران در جبهه خط مقدم قرار دارند که می‌توانند این عظمت را به جهانیان نشان دهند. 

رئیس اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: اگر روحیه مقاومت تضعیف شود ما هم در بسیاری از زمینه‌ها ضربه خواهیم خورد. 

رجبی خاطرنشان کرد: عملیات بیت المقدس یکی از بزرگ‌ترین پیروز‌ها و عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود که در این عملیات توانستیم بسیاری از معادلات را به هم بزنیم. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد شامل ۲ هزار و ۸۵۰ برنامه است که ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به صورت عمومی و ۶۵۰ برنامه نیز به صورت اختصاصی در استان برگزار می‌شود. 
 
رئیس اداره حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیان کرد: غبارروبی قبور شهدا، برگزاری صبحگاه مشکرت نیروهای مسلح، یادواره شهدا، شب خاطره، گردهمایی رزمندگان، گردهمایی روحانیون، فضاسازی شهری، برگزار جشن ایثار در کوهستان پارک، دیدار از خانواده شهدا و جانبازان، اجرای طرح علمداران و دیدار امام جمعه شهرستان‌ها از خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری یادواره شهدا، ویزیت رایگان بیماران توسط شبکه بهداشت و درمان از جمله برنامه‌های این هفته می‌باشد. 

رجبی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش پررنگ استان یزد در هشت سال دفاع مقدس مرکز فرهنگی دفاع مقدس در صفائیه یزد در حال ساخت است که تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد که در بحث محتوایی نیز در این زمان در حال انجام است. 

وی افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم و جوانان استان یزد در جبهه‌های حق علیه باطل بدون تکرار حضور داشتند که تاکنون اطلاعات سه هزار نفر از آن‌ها جمع آوری شده که در طرح «السابقون» امیدواریم بتوانیم به طور هماهنگ اطلاعات بیش از ۳۵ هزار نفر را جمع اوری کنیم. 

رجبی خاطرنشان کرد: جنگ ما الهام گرفته از عاشورا است که می‌توانیم با ثبت این خاطرات با زبان حماسه آفرینان، به نوعی این دفاع مقدس را به جهانیان و نسل‌های آینده معرفی کنیم. 

وی گفت: دشمنان در حال کار بر روی جوانان ما برای انحراف آن‌ها است ولی در این راستا ما هرگز نباید اجازه دهیم که دفاع مقدس از یاد‌ها برود.

پایان پیام/

کد خبر 459422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha