سلیمی نمین: دانشگاه محل نقد علمی و منطقی است/ کیانوش: گروه‌های مختلف بایستی اصول بنیادین مشترک طراحی کنند

خبرگزاری شبستان: شب گذشته مناظره با عنوان «دولت‌ها زیر ذره بین» با حضور سلیمی نمین و کیانوش راد در دانشگاه یزد برگزار شد و عملکرد دولت‌ها نقد شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم مناظره عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و محمد کیانوش راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با عنوان «دولت‌ها زیر ذره بین» شب گذشته (۲۹اردیبهشت) در سالن منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار شد. 

سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در این مراسم با اشاره به عملکردهای دولت‌های مختلف گفت: عملکرد دولت‌های مختلف بعد از انقلاب قابل نقد است و هر کدام از آن‌ها دارای ضعف‌ها و قوت‌هایی هستند که ما باید با نقد علمی و آگانه مشکلات را بررسی کنیم. 

وی افزود: هوز قضاوت در خصوص دولت روحانی زود است اما امیدواریم این دولت به نحوی در کنار نخبه گرایی به مردم نیز توجه داشته باشد و توافق به هر قیمتی را در مذاکرات هسته‌ای نپذیرد. 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: یکی از فضاهای بسیار مناسب برای نقد در جامعه دانشگاه‌ها هستند که می‌توان با فضای اکادمیک و با حضور دو گروه و دو طیف موافق و مخالف نقد‌ها را به صورت آزادانه و علمی مورد بررسی قرار داد. 

سلیمی نمین تصریح کرد: فضای دانشگاه‌ها نباید کانالیزه شود بلکه باید هر گروه و جریانی بتواند آزادانه نقد کند و در این راستا از یک سویه شدن دانشگاه جلوگیری شود. 

محمد کیانوش راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز در صحبت‌های خود گفت: هرکدام از دولت‌ها دارای نقطه‌های مثبت و منفی هستند اما دولت آقای روحانی به خوبی توانسته نبض جامعه را در دست بگیرد. 

وی افزود: یکی از نمودهای موفقیت دولت آقای روحانی در بحث مذاکرات هست و امیدواریم این دولت بتواند از حقوق هسته‌ای مردم دفاع کند. 

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت خاطرنشان کرد: ما ضربه‌های متعددی در دولت‌های گذشته از پوپولیزم خورده‌ایم اما در جهت دیگر نیز از نخبه گرایی صرف نیز ضربه خورده‌ایم که در این راستا بایستی با میانه روی از این مشکلات کم کنیم. 

کیانوش راد بیان کرد: مسیر کنونی مسیری است که امر سیاسی را پرتنش کرده و معتقدیم که گروه‌های مختلف بایستی یک اصول بنیادین را بنویسند که اسلام، قانون اساسی و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود از جمله این اصول است. 

لازم به ذکر است، این مراسم به همت تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 459542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha