مراسم افتتاحیه چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضیات در دانشگاه یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم افتتاحیه چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضیات با حضور ریاضیدانان ۹ کشور جهان در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم افتتاحیه چهل و ششمین کنفرانس بین المللی ریاضی امروز(3 شهریور) با حضور ریاضیدانان ۹ کشور جهان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

محمد صالح اولیا، رئیس دانشگاه یزد در این مراسم گفت: برگزاری ای کنفرانس بین المللی و حضور پژوهشگران برتر در دانشگاه یزد افتخاری برای این دانشگاه و استان است.

وی افزود: ما باید دورس خود را براساس عقل پیش ببریم و با استفاده از دانش که فراتر از علم است سطح تعالی جامعه را ارتقا دهیم.

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: امروزه دانشگاه ها وظایفی فراتر از گذشته دارند زیرا بایستی گام هایی بلندتر از علم بردارند و در جهت عقل و خرد و دانش تلاش کنند و نیروی انسانی خود را در این راستا پرورش دهند.

برید لقمانی، معاون آموزشی دانشگاه یزد و دبیر این همایش نیز در این مراسم گفت: یک هزار و یکصد مقاله به دبیرخانه مقالات رسید و پس از بررسی 420 مقاله به صورت سخنرانی و 330 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

وی افزود: این همایش به مدت چهار روز در دانشگاه یزد برگزار می شود که پژوهشگران و ریاضی دانان از کشورهای ایران، استرالیا، کانادا، کره جنوبی، اسپانیا، چین، تایلند، هند و صربستان شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه یزد گفت: اعطای دکترای افتخاری به خانم شریل الیزابت پرگر، ریاضی دان برجسته استرالیایی از جمله برنامه های افتتاحیه این کنفرانس بود.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم نیز از گلیم فرش پوستر چهل و ششمین کنفرانس بین‌المللی ریاضی توسط رئیس دانشگاه یزد و رئیس انجمن ریاضی ایران رونمایی شد.

کد خبر 481705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha