یکی بودن گفتار و رفتار امام(ره)، مهمترین ویژگی شخصیتی امام (ره) بود

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهشی سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) گفت: یکی بودن گفتار و رفتار امام(ره)، مهمترین ویژگی شخصیتی امام (ره) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد علی خسروی، معاون پژوهشی سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) امروز( 14 خردادماه) در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مسجد روضه محمدیه یزد ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: بزرگی منش سیاسی و اخلاقی افراد رابطه مستقیمی با امواج ایجاد شده توسط انها دارد که  شخصیت امام(ره) یکی از این شخصیت ها بود.

وی افزود: امام راحل یکی از این شخصیت های بزرگ و تاثرگذار در جهان بود که توانست به مردم آگاهی ببخشد و در طول زمان نیز این بزرگی به جهانیان معرفی می شود.

معاون پژوهشی سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: مردم ایران در طول مبارزات خود بارها ناکام ماندند اما با مشاهده عرصه های بزرگ در شخصیت امام خمینی(ره) به ایشان جذب شدند.

حجت الاسلام خسروی تصریح کرد:امام خمینی اسلامی را مبنی بر حکومت اسلامی و ولایت فقیه مطرح کرد که قابل پیاده شدن بود به طوری که رژیم شاه راهی جز تسلیم شدن نداشت.

وی ادامه داد: گفتار و رفتار امام(ره) یکی بود به نحوی که هر حرفی که میزد بدان نیز عمل می کرد که این ویژگی وی را شاخص کرده بود.

معاون پژوهشی سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: امام در مساوات، عدالت، رعایت قانون و مقابله با زندگی اشرافی عین عمل را انجام می داد و در سبک زندگی  وی تمام گفته هایش نمود داشت.

حجت الاسلام خسروی بیان کرد: اگر امروز به موانع برخورد کرده و به جایی نمی رسیم بدین دلیل است که منافع شخصی خود را فدای اسلام و نظام نمی کنیم.

وی گفت: امروزه از جنبه های مهم تری چون اخلاق امام غافل ماندیم که شاهد مشکلات اخلاقی در درون جامعه هستیم.

معاون پژوهشی سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در پایان با تأکید بر اینکه گمنامی، اخلاص و تقوا ارزش هایی است که باید به دنبال آن باشیم در در جایگاه و محضر خدا معروف باشیم تصریح کرد: متأسفانه امروزه همه می خواهند با بلند گو، صدا و سیما و نزدیکی با افراد خاص معروف شوند که پایداری هم نیست اما معروفیتی برای افراد ماندگار است که با خدا معروف شده باشد.

پایان پیام/

کد خبر 463117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha